Jonas C
Medlem
Tack då vet jag. Får avvakta med SAS kortet då.Mig veterligen så måste du spendera detta på ditt Platinumkort för att få välkomstbonusen - så var det i alla fall när min mor skaffade sitt platinum tidigare i år (februari ish).
Tack då vet jag. Får avvakta med SAS kortet då.Mig veterligen så måste du spendera detta på ditt Platinumkort för att få välkomstbonusen - så var det i alla fall när min mor skaffade sitt platinum tidigare i år (februari ish).
Tack då vet jag. Får avvakta med SAS kortet då.
Som andra redan påtalat så måste du lägga spenden på platinum kortet för att få den bonusen.Angående spend så är min tanke att ansöka om ett SAS Premium och lägga all spend på det kortet för att nå voucher, och endast utnyttja Platinum för förmånerna. När det kommer till välkomstbonusen undrar jag ifall jag måste lägga spend på Platinumkortet under de första tre månaderna för kunna ta del av bonusen eller om det kan läggas på SAS-kortet? 200K Membership Rewards motsvarar lite drygt 18K EuroBonuspoäng.
Samma här. Jag skickade också in runt jul. Inte fått något kort ännu.Skickade in min ansökan om Prioritypass veckan innan Jul men inte fått något ännu.... Får hoppas det dimper ner snart!
I övrigt nöjd med kortet
Väntar fortf på SPG Match
Funderar som många andra på att komplettera mitt Elite med ett Platinum för att få hyrbilsförsäkringen, hotellförmåner, pp och Amex-lounger. Planerar dock i så fall att ändå lägga alla spend på Elite och MC Premium.
Frågan är om det finns någon annan bra kampanj för detta nu utöver den med 1 kvartal gratis. Finns det något mervärde av att bli värvad av någon (och eventuellt mervärde för den andra personen också?) eller är det bara signa upp online?
Samma här. Jag skickade också in runt jul. Inte fått något kort ännu.
Håll tummarna för att mitt dimper ned i brevlådan imorgon då ; DNu händer det saker minsann
Det damp ner ett Priority Pass idag lagom till helgens resa med LCC
Blir perfekt för lite svalkande dryck och förtäring!
Har precis skaffat kortet och har en bilhyra idag hos Avis Stockholm C. Vet av erfarenhet att detta kontor är rätt nitiska vad gäller skador. Är det bara att tacka nej till alla försäkringsförslag och hänvisa till Amex Platinum så läggs koderna in automatiskt? Eller blir det så vid återlämnandet att diverse skador skjuts över på mig, och jag får kriga i efterhand? Eftersom jag inte tecknar några CDW etc. blir jag ju ett lovligt byte.