Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

palmen

Moderator
Vi lägger ner diskussionen här och nu vem som har rätt och fel och vem som skrev vad. Vill ni fortsätta med det, ta det i ett PM.
Rätta gärna felaktigheter men var då ödmjuk också.
Generellt kan man väl säga att en lite bättre ton uppskattas.

/Moderator
 

Henrik_B

Medlem
Har ansökt om SPG Gold. Det fanns ingenstans att fylla i mitt nuvarande SPG-nummer. Skapas det per automatik ett nytt konto till varje hotellprogram man väljer?
 

Tonton

Medlem
Har ansökt om SPG Gold. Det fanns ingenstans att fylla i mitt nuvarande SPG-nummer. Skapas det per automatik ett nytt konto till varje hotellprogram man väljer?

Yes, som jag förstår det.

Edit: på de flesta förmåner finns det två alternativ.
1. Du utnyttjar din statusförmån och de skapar ett konto åt dig
2. Du utnyttjar din statusförmån och fyller i ditt medlemsnummer.


Jag har valt att använda alternativt två hela tiden - således alltså sett till att skapa mina egna konton innan jag utnyttjar förmånerna. Vet inte om det egentligen gör någon skillnad, men känns som jag har mer kontroll över allting då. Känslan är också att det går snabbare att få igenom statusuppdateringen i dessa fall :)
 

Henrik_B

Medlem
Vart fyller ni i kontonumret? Klickade bara på en knapp, och nu står det "pending" på SPG. Det spelar iof ingen roll för SPG eftersom det kontot är inaktivt, men jag har ju andra konton som jag vill behålla.
 

EBD_Hakan

Medlem
Fick mail igår om ansökan godkänd.. hoppas bara det fysiska kortet hinna komma innan fredag nu :)

Händer det att Amex ibland har kampanjer med bonus på MR-överföringar? Tänker ju att eftersom SAS EB är mitt primära program så kommer MR vara något som puttrar på vid sidan av med utvalda inköp beroende på hur poängbalansen på SAS är men överföringar komma inte göras till SAS utan snarare BA, Delta, eller något annat.
 

MrDollar

Medlem
Hur är detta kortet och lounge-förmåner utomlands, är det några bra lounger man får tillgång till? Tyckte jag läste något om en Amex lounge på HKG som skulle vara bra?
 

Tonton

Medlem
Hur är detta kortet och lounge-förmåner utomlands, är det några bra lounger man får tillgång till? Tyckte jag läste något om en Amex lounge på HKG som skulle vara bra?

Med det svenska Platinumkortet så har man tillgång till alla Centurion och Amexlounger. Den i HKG är väldigt trevlig!

Här finns en lista på de som finns just nu: THE CENTURION LOUNGE - Welcome

Utöver det så får du ju ett PriorityPass-kort - Du får tillgång till en massa lounger med blandad kvalitét.
 
Toppen