Karlssonskan
Medlem
En bild från systembolaget säger ingenting, Det kan vi alla lägga upp, så bättre upp Kvikken.och 1 krona har hört att den är för färsk att dricka nu ? Jag gillar mest Krug för färdig att konsumera
En bild från systembolaget säger ingenting, Det kan vi alla lägga upp, så bättre upp Kvikken.och 1 krona har hört att den är för färsk att dricka nu ? Jag gillar mest Krug för färdig att konsumera
Jag misstänker att flaskans ovala tvärsnitt skapar andra spänningar än en cirkel. Har också sabrerat åtskilliga flaskor och aldrig sett något liknande.Vi har sabrerat ett otal gånger och aldrig haft någon flaska som exploderat.... Kanske bara haft tur....
Sedan 2015 om jag minns rätt.Och från självaste Epernay, den trevligaste platsen i Champagne!
Har du lagrat den själv i alla år?
Grattis i förskott!Fick hem idag flaskorna som jag ska ha när vi får gäster till min födelsedag. Ska bjuda på en provning av olika druvor och årgångar från samma producent/cooperative.
Beaumont des Crayeres har länge varit vår husets champagne.
Deras standard cuvee har tillräckligt bra pris/kvalitet att kunna öppna i princip när som helst, typ oväntade besök. Den kommer även i halvflaska. Men denna gång är inte standard cuvee med. Jag har själv aldrig provat någon av dessa flaskor tidigare.
Visa bifogad bild 174251