Jag upptäckte för nån vecka sen att jag liksom många andra plötsligt/felaktigt hade halkat ner från min matchade nivå True Friend (eftersom jag är EBD) till en lägre ouppgraderad nivå (Dear Friend) utifrån hur många Scandicpoäng jag tjänat in. Ringde Scandic. De gjorde ett ärende. Fick veta att Scandic skulle höra av sig när det var fixat, eller inte, det gick inte att veta. Jahopp.
Min matchade status gick ut siste mars och som vanligt behövde jag då logga in och uppdatera.
Det blir fortfarande ett tokigt meddelande där det står att jag uppgraderats till Diamond (borde stå True Friend).
Men hursomhelst nu verkar det som jag slipper göra det på ett tag för noterade idag när jag loggade in att den är giltig till 2028
Visa bifogad bild 174187
Hej, jag undrar om någon har svar på frågan nedan: Om jag bokar direkt på Scandics sida så tjänar jag ju Scandic Friends-poäng som sedan kan växlas till EB-poäng enligt kursen 2:1. Bokar jag direkt på SAS-sida så tjänar jag EB-poäng direkt men inte riktigt lika många EB-poäng jämfört med att boka direkt på Scandic (jag är nivå 5 hos Scandic). Nu till frågan; om jag för över poäng från Scandic till SAS så räknas det inte mot Fly Premium, men om jag tjänar in dem via bokning direkt hos SAS så gör det väl det? Eller?
Hehe nä det har du rätt i och just det gör kanske att jag kan se fram emot problem om ett år. Noterade nu att det står 2027 i Scandic appen.Tur för dig, för min är bara giltig ytterligare ett halvår, sen blir det väl samma strul igen antagligen. Å andra sidan vet jag inte om jag skulle lita på SAS uppfattning om hur länge du har en viss status hos Scandic.
Alla poäng räknas väl mot Fly Premium?Hej, jag undrar om någon har svar på frågan nedan: Om jag bokar direkt på Scandics sida så tjänar jag ju Scandic Friends-poäng som sedan kan växlas till EB-poäng enligt kursen 2:1. Bokar jag direkt på SAS-sida så tjänar jag EB-poäng direkt men inte riktigt lika många EB-poäng jämfört med att boka direkt på Scandic (jag är nivå 5 hos Scandic). Nu till frågan; om jag för över poäng från Scandic till SAS så räknas det inte mot Fly Premium, men om jag tjänar in dem via bokning direkt hos SAS så gör det väl det? Eller?
Så här står det i det finstilta på deras sida:
Observera att poängväxling mellan SAS och Scandic, vissa kampanjer och ev. goodwill poäng ej påverkar din Fly Premiumnivå (SAS EuroBonus Mastercard Premium)
Den konspiratoriske skulle notera att det kanske är en feature, inte en bugg (sett från SAS/SEBs sida…)Är ju svårt att hålla koll på vilka poäng som räknas mot Fly Premium och kunna dubbelkolla att de gör rätt då man inte får någon förteckning och de har rullande perioder.