Senaste nytt

SAS nya hemsida

Jag kontaktade support idag via chat på webbsidan, jag blev bara förbannad men problemet kvarstår.
Hoppas innerligt att de fixar det på måndag när SAS IT börjar jobba igen.
 
Tips till de med problem att logga in:
Sedan 30/9 tillåts enbart:
- e-post
- EB nr 9 siffror
Vid web-login.

Dvs EBS123456789 eller EB123456789
Är inte längre tillåtet.


Appen kommer få samma samt Passkey support senare (No more forgotten passwords!)
 
Tips till de med problem att logga in:
Sedan 30/9 tillåts enbart:
- e-post
- EB nr 9 siffror
Vid web-login.

Dvs EBS123456789 eller EB123456789
Är inte längre tillåtet.


Appen kommer få samma samt Passkey support senare (No more forgotten passwords!)
Testar både med mejl och EB nummer men som sagt inlogg verkar funka, det är redirect som är knasig, skickas vidare till main sida och sedan direkt redirect till logout. Så inlogg egentligen funkar från teknisk synpunkt, det är något annat som strular.
 
Testar både med mejl och EB nummer men som sagt inlogg verkar funka, det är redirect som är knasig, skickas vidare till main sida och sedan direkt redirect till logout. Så inlogg egentligen funkar från teknisk synpunkt, det är något annat som strular.

Nu låter jag som en it support men har du provat med inkognito mode alternativt annan webbläsare?
Att du kommer in och och sen slängs ut verkar märkligt.
Fråga:
har du SAS for work kopplat till ditt konto och/eller travelpass? Det gjordes en del tekniska förändringar där i veckan så kanske har ett samband.
Inte hört om detta fel förut såvida inte kontot är låst, men då hade inte appen släppt in dig heller, respektive du hade fastnat på login sidan rent spontant.
 
Nu låter jag som en it support men har du provat med inkognito mode alternativt annan webbläsare?
Att du kommer in och och sen slängs ut verkar märkligt.
Fråga:
har du SAS for work kopplat till ditt konto och/eller travelpass? Det gjordes en del tekniska förändringar där i veckan så kanske har ett samband.
Inte hört om detta fel förut såvida inte kontot är låst, men då hade inte appen släppt in dig heller, respektive du hade fastnat på login sidan rent spontant.
Hej! Uppskattar att du försöker hjälpa men jag har nog en viss erfarenhet i området och har testat allt jag kunde.
Jag har ingen work profile eller travelpass kopplat, allt verkar ha börjat efter att jag har ändrat lösenordet förra veckan, sedan dess är det omöjligt att logga in via webb. Eftersom inlogg fungerar i appen misstänker jag att problemet är webb relaterad.
Man kan enkelt kolla på nätverkstrafik när inloggning sker, inloggen valideras sedan är det 401 - unauthorized att hämta profilen och det går till logout direkt.

1762758382505.png
 
Hej! Uppskattar att du försöker hjälpa men jag har nog en viss erfarenhet i området och har testat allt jag kunde.
Jag har ingen work profile eller travelpass kopplat, allt verkar ha börjat efter att jag har ändrat lösenordet förra veckan, sedan dess är det omöjligt att logga in via webb. Eftersom inlogg fungerar i appen misstänker jag att problemet är webb relaterad.
Man kan enkelt kolla på nätverkstrafik när inloggning sker, inloggen valideras sedan är det 401 - unauthorized att hämta profilen och det går till logout direkt.

Visa bifogad bild 169990

Pinga mig ditt EB nr så kollar en i teamet.
Jag jobbar på SAS
 
Kanske sen på bollen här... men är det bara jag som fortfarande har problem med att logga in på sas.se med min EB-profil?
Använder 9-siffror. Precis bytt lösenord. Kan logga in på mobil i app (Android). Provat ett par browsers, även i inkognito. Stängt av VPN. Testat två laptops med helt olika IP.

När jag loggar in i browser slussas jag vidare, men längst upp till höger står det fortfarande "Login". Så är inte inloggad. Trycker jag "mina bokningar" eller motsvarande får jag upp "logga in". Var likadant igår, men tänkte det var en glitch.

Någon som fortfarande upplever problem?
 
Kanske sen på bollen här... men är det bara jag som fortfarande har problem med att logga in på sas.se med min EB-profil?
Använder 9-siffror. Precis bytt lösenord. Kan logga in på mobil i app (Android). Provat ett par browsers, även i inkognito. Stängt av VPN. Testat två laptops med helt olika IP.

När jag loggar in i browser slussas jag vidare, men längst upp till höger står det fortfarande "Login". Så är inte inloggad. Trycker jag "mina bokningar" eller motsvarande får jag upp "logga in". Var likadant igår, men tänkte det var en glitch.

Någon som fortfarande upplever problem?
Exakt samma problem för mig sedan någon dag tillbaka.
 
Alltså, detta problem uppstår för att man just byter lösenord. Ta kontakt med supporten och be dom fixa, enda kända sättet såvitt jag vet.
 
Toppen