JacobGBG
Medlem
Förstår inte vad nya Europa business skulle ha med interkontinental business eller premiumawards, men om du vet något konkret så är jag nyfiken![]()
Nya business kommer medföra en ordentlig systemförändring som påverkar alla linjer.
Förstår inte vad nya Europa business skulle ha med interkontinental business eller premiumawards, men om du vet något konkret så är jag nyfiken![]()
Att jämföra ett datum under 3 år säger absolut inget förutom hur det såg ut just det datumet.Vad är det som händer?
Från 2/9 2023 till 2/9 2025: -61,3% tillgängliga business awardbiljetter och -87,2% tillgängliga premiumbiljetter på SAS interkontinentala linjer.
Data från awardplanner.se med tillgängliga SAS awards alla linjer till/från USA & Asien:
2/9 2023: 1360 business awardbiljetter & 7124 premium awardbiljetter
2/9 2024: 1099 business awardbiljetter & 7246 premium awardbiljetter
2/9 2025: 526 business awardbiljetter & 915 premium awardbiljetter![]()
Blir lite konfunderad. Kollade direkt när jag fick mailet om släppet och hittade bonusplatser på 1 dag i juli till en destination det brukar släppas betydligt mer till. Hade förstått om det varit helt tomt men nu när det finns en dag?SAS skickade precis mail om att de släppt biljetter till försäljning för sommaren 2026.
Man kan ju gissa att relativt snart kommer då även Awards att släppas från maj till augusti
Känns mer och mer som att något pågår/ändrats… har väl raljerats tillräckligt men får liknande resultat när jag sökt SkyTeam platser. En ensam plats godtycklig dag åt ett håll så de kanske helt enkelt implementerat samma för rena SAS resor….??Blir lite konfunderad. Kollade direkt när jag fick mailet om släppet och hittade bonusplatser på 1 dag i juli till en destination det brukar släppas betydligt mer till. Hade förstått om det varit helt tomt men nu när det finns en dag?
Kan det betyda att det var allt som kom…?
Varför berättar inte SAS för alla sina kundgrupper om detta släpp? Jag har senaste dagarna fått marknadsföringsmail om SAS For Work och dubbla hotellpoäng, men ej något mer nyttigt om släppta platser. Diamant i Finland.Blir lite konfunderad. Kollade direkt när jag fick mailet om släppet och hittade bonusplatser på 1 dag i juli till en destination det brukar släppas betydligt mer till. Hade förstått om det varit helt tomt men nu när det finns en dag?
Kan det betyda att det var allt som kom…?
Det mailet som kom igår gällde revenuebiljetter, ingenting annat, och info finns bla i appen. Släpp av bonusbiljetter är en from förhoppning. Eller missförstod jag ditt inlägg?Varför berättar inte SAS för alla sina kundgrupper om detta släpp? Jag har senaste dagarna fått marknadsföringsmail om SAS For Work och dubbla hotellpoäng, men ej något mer nyttigt om släppta platser. Diamant i Finland.
Jag har jobbat på en ny sida Eurobonus Awardplanner 2.0 som jag eventuellt tänkte släppa efter oktober. Där bevakar jag bland annat ”släpp” där tillgängligheten plötsligt ökar. Utökar även till att inkludera Europa.
Varför berättar inte SAS för alla sina kundgrupper om detta släpp? Jag har senaste dagarna fått marknadsföringsmail om SAS For Work och dubbla hotellpoäng, men ej något mer nyttigt om släppta platser. Diamant i Finland.