Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Står det något under "villkor" om att du bokas om till samma reseklass eller liknande?

Oavsett, med tanke på hur tillgängligheten ser ut just nu hade jag accepterat den föreslagna förändringen istället om jag inte var beredd att riskera hela resan. Man kan knappast räkna med hjälp från kundtjänst om något skiter sig. Men hade det varit en "mindre viktig" resa jag varit beredd att offra hade jag nog inte kunnat hålla mig från att testa... ;)

Har svårt att hitta någonting om detta alls...
Skulle iså fall vara Ombokning, under jämförbara transportförhållanden

1746030600206.png
 
Lite kluven hur jag skall ställa mig till detta,,,
Var inne och kollade på min boknig till DPS i business med SK/AF/GA i höst och såg detta

Visa bifogad bild 164484

Jag provad för skojs skull att se vart alternativet "Boka om på en annan flygning utan kostnad" ger..
Jag får då upp detta...

Visa bifogad bild 164485


När jag fortsätter får jag fram detta...

Visa bifogad bild 164486

Verkar vara för bra för att vara sant... :rolleyes:
Skulle iofs vara lockande med att trycka på BEKRÄFTA... men ingenstans står vad som är i så fall skulle bokas...?? Dvs det skulle lika gärna kunna vara ekonomibiljetter och trycker jag så antar jag att mina platser på framför allt AF, CDG - BKK försvinner i CYberrymden fortare än kvikt...??
Vill ogärna bli sittande med ekonomibiljetter på SQ/GA...

Alternativet ringa kundtjänst och fråga låter kanske inte som alternativ eller? Iofs bara 15 min senareläggning, men skulle vara skönt att slippa 7 timmar på CDG...Om de tänker sig att kunna betala revenue (för de kan ju inte längre använda SQ längre på awards.. :D) kanske de kan tänka sig att beta för AF kl 12:35 fr. ARN alt SK via CPH kl 11:30 fr ARN ?? Vad tror ni som har varit med om liknande...??
Ändringen ser ju rätt märklig ut. Alla avgångstider ser ut att vara desamma, enbart flyglängden som justerats?
 
Om man får ändrade flygtider på en awardbokning och accepterar det alternativ SAS föreslagit, skall man då förvänta sig att de biljetterar på nytt? Flygtiderna på de biljetter jag fick innan ändringen stämmer ju inte längre. Bara 5-15 minuters ändringar dock, och samma flightnummer.
 
Någon som vet hur länge kan AF flyg ligga som confirmed i appen innan den blir biljetterad? Har gått nu 5 dagar sedan ombokningen.

Svara på min fråga, fick veta att AF/KLM kan ligga som confirmed i 14 dagar men fick hjälp av en engelsk agent att få biljetterad 4 timmar efter man hade ringt in. En svensk som jag ombokade med från början gjorde fel i poängdragning.
 
Alltså kan detta stämma?!

För 2 månader sedan bokade jag T/R GOT - DPS över jul/nyår. Hade bokat business dit och ekonomi hem. Det dök upp business hem (i mitten av mars) så ringde in och fick en agent utan någon koll (tyvärr) men chansade ändå att hon skulle lösa att ersätta ekonomibiljetten hem till businessbiljett hem.

Lång historia kort så sitter jag nu utan någon hemresa (dock business på utresan kvar). Fick inga poäng eller skatter tillbaka, efter att ha ringt supporten så fick jag höra att de skulle komma inom några dagar. Några dagar senare dök poängen upp på kontot. Men det dröjde med skatterna. Ringde supporten flera gången och fick till svar att de skulle kolla upp det och återkomma.

Nu ringde dom igår och berättade att skatterna kan först betalas tillbaka EFTER utresan? Fattar ingenting. Han hävdade att om de betalar ut skatterna innan utresan kommer den att avbokas?! Känner inte alls igen detta utan varje gång jag härjat med ombokningar har de alltid kommit direkt. Nu bryr jag mig inte nämnvärt om pengarna kommer denna vecka eller i december. Men känns stökigt om de nu inte betalas ut automatiskt att de ska gå tillbaka ett år och leta.

Ska man göra en klassisk HUACA? Men suttit timmar i telefonsupport nu (jag är guld) och är rejält trött... speciellt eftersom hela resan lever farligt och det inte dykt upp någon ny hemresa (inte ens i ekonomi).
 
Alltså kan detta stämma?!

För 2 månader sedan bokade jag T/R GOT - DPS över jul/nyår. Hade bokat business dit och ekonomi hem. Det dök upp business hem (i mitten av mars) så ringde in och fick en agent utan någon koll (tyvärr) men chansade ändå att hon skulle lösa att ersätta ekonomibiljetten hem till businessbiljett hem.

Lång historia kort så sitter jag nu utan någon hemresa (dock business på utresan kvar). Fick inga poäng eller skatter tillbaka, efter att ha ringt supporten så fick jag höra att de skulle komma inom några dagar. Några dagar senare dök poängen upp på kontot. Men det dröjde med skatterna. Ringde supporten flera gången och fick till svar att de skulle kolla upp det och återkomma.

Nu ringde dom igår och berättade att skatterna kan först betalas tillbaka EFTER utresan? Fattar ingenting. Han hävdade att om de betalar ut skatterna innan utresan kommer den att avbokas?! Känner inte alls igen detta utan varje gång jag härjat med ombokningar har de alltid kommit direkt. Nu bryr jag mig inte nämnvärt om pengarna kommer denna vecka eller i december. Men känns stökigt om de nu inte betalas ut automatiskt att de ska gå tillbaka ett år och leta.

Ska man göra en klassisk HUACA? Men suttit timmar i telefonsupport nu (jag är guld) och är rejält trött... speciellt eftersom hela resan lever farligt och det inte dykt upp någon ny hemresa (inte ens i ekonomi).

Beklagligt, jag hoppas alla ni som råkar ut för detta anmäler till ARN. https://www.arn.se
 
Lite kluven hur jag skall ställa mig till detta,,,
Var inne och kollade på min boknig till DPS i business med SK/AF/GA i höst och såg detta

Visa bifogad bild 164484

Jag provad för skojs skull att se vart alternativet "Boka om på en annan flygning utan kostnad" ger..
Jag får då upp detta...

Visa bifogad bild 164485


När jag fortsätter får jag fram detta...

Visa bifogad bild 164486

Verkar vara för bra för att vara sant... :rolleyes:
Skulle iofs vara lockande med att trycka på BEKRÄFTA... men ingenstans står vad som är i så fall skulle bokas...?? Dvs det skulle lika gärna kunna vara ekonomibiljetter och trycker jag så antar jag att mina platser på framför allt AF, CDG - BKK försvinner i CYberrymden fortare än kvikt...??
Vill ogärna bli sittande med ekonomibiljetter på SQ/GA...

Alternativet ringa kundtjänst och fråga låter kanske inte som alternativ eller? Iofs bara 15 min senareläggning, men skulle vara skönt att slippa 7 timmar på CDG...Om de tänker sig att kunna betala revenue (för de kan ju inte längre använda SQ längre på awards.. :D) kanske de kan tänka sig att beta för AF kl 12:35 fr. ARN alt SK via CPH kl 11:30 fr ARN ?? Vad tror ni som har varit med om liknande...??

Nu tog jag mod til mig, bära eler brista... :eek:
Det blev ett jasså..."

Hoppsan, något blev fel

Ett fel har tyvärr inträffat på vår sida. Kontakta SAS Customer Service på sas.se/kundservice/kontakt/

Ursprungliga bokningen kvarstår! :) Skal ringa SAS i morgon och se om det låter mig boka om oss utan kostnad till sista GA flighten för kvällen, CGK-DPS, så slipper vi övernattning i Jakarta. Då kan vi ta BKK-CGK-DPS i ett enda svep! blir i alla fall ett steg bättre.
 
Toppen