Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Vågar man boka SkyTeam awardresor med Eurobonus med 3 byten och där ett av bytena är 55 min i Amsterdam Schiphol? Dock är just det bytet inom Europa. Kan defintivt tänka mig att hoppa lite då det ändå är kul med lite loungehopping i SkyTeam, men trist om man inte ens hinner med flyget vid första bytet. 3 personer på en bokning med så eventuella ändringar kanske blir stökigt,
Sommartid KLM till KLM borde det gå, annars vill jag ha minst 1h på marken på AMS (1h mellan avstigning och boarding). Är det Cityhoppern, räkna ned 20 min buss ibland.

Vågar man boka SkyTeam awardresor med Eurobonus med 3 byten och där ett av bytena är 55 min i Amsterdam Schiphol? Dock är just det bytet inom Europa. Kan defintivt tänka mig att hoppa lite då det ändå är kul med lite loungehopping i SkyTeam, men trist om man inte ens hinner med flyget vid första bytet. 3 personer på en bokning med så eventuella ändringar kanske blir stökigt,
Som vanligt måste man göra en individuell riskbedömning. Blir hela syftet med resan förstört om man blir försenad, ombokad, och kommer fram till slutdestinationen ett dygn senare? Är det katastrof om incheckade bagaget blir två dygn sent?

Verkar inte gå att boka ICN-CPH som enkelbiljett SAS Award. Är det enda sättet att lösa detta att ringa in eller har någon lyckats lösa det? Däremot kan man boka CPH-ICN som SAS Award eller boka man tur och retur så funkar det också.

Verkar inte gå att boka ICN-CPH som enkelbiljett SAS Award. Är det enda sättet att lösa detta att ringa in eller har någon lyckats lösa det? Däremot kan man boka CPH-ICN som SAS Award eller boka man tur och retur så funkar det också.
Hur menar du? Dyker det ej upp säten om man försöker boka one way ICN-CPH, men säten dyker upp om man söker ToR?

Vore ju intressant om det skulle vara samma upplägg på andra linjer. Missgynnar ju starkt de som vill boka resor med längre vistelse, jämfört med de som bara åker fram och tillbaka, då synligheten styrs av när retur finns tillgänglig.

Hur menar du? Dyker det ej upp säten om man försöker boka one way ICN-CPH, men säten dyker upp om man söker ToR?

Vore ju intressant om det skulle vara samma upplägg på andra linjer. Missgynnar ju starkt de som vill boka resor med längre vistelse, jämfört med de som bara åker fram och tillbaka, då synligheten styrs av när retur finns tillgänglig.
Tidigare funkade inte ens CPH-ICN som enkelresa. Jag skulle gissa på att det är nåt tekniskt fel för just ICN, iom att det inte ens går att söka fram enkelresor med revenue heller.

Yes helt rätt. Bokade ARN-CPH-ICN, men inser nu att det blir svårt att få till tillbaka resan utan att kontakta kundservice.

Erbjuder SAS bonus biljetter till Blåkulla?

Lite oklar poängkostnad/ Zon

IMG_20250417_183636.jpg
IMG_20250417_183504.jpg

Har iofs ingen fråga och borde inte heller vara förvånad med tanke på alla skräckhistorier jag läst om SAS kundtjänst. Nåväl. Jag hade bokat dottern i plus arn-cph-hnd. Jag har högsta fly premium nivån. Förra fredagen dök det upp en businessbonusbiljett cph-hnd så jag ringde in och ändrade bokningen till Business. Agenten tog betaluppgifter och meddelade att nya skatter skulle räknas ut vid biljettering efter helgen. Inget hände förutom att det stod business i appen men kunde inte välja säte. Ringde idag dvs en vecka senare och frågade om biljetteringen, agenten kunde inte se någon biljett men sade att han skulle fixa det. Han berättade om nya skatter och ombokningsavgiften och allt verkade bra. Jag kunde direkt se bokningen i appen och välja plats. Något senare noterade jag att han krediterat 30.000 poäng men istället debiterat 62500 poäng trots att resan skulle kosta 30000 poäng. Ringde in igen och fick tala med en agent som inte förstod någonting, han kände initialt inte till fly premium men när jag förklarade systemet för honom så trodde han sig hört talas om det. Han försvann en stund och återkom sedan och återbetalade det felaktiga poängbeloppet. Uppenbarligen fick ha en snabblektion av någon när han hade mig på hold. Slutet gott allting gott även om det tog lite extra tid och tålamod

Är det nästan omöjligt att boka bonusresa business till Thailand numera? Frågade chatflights om möjligheter i november utifrån förutsättningen med avgång från samtliga hubbar för Skyteam i Europa och flera dagar som alternativ. Det enda som jag fick som förslag var med Saudia. Är det så illa?

Toppen