Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Nu hör jag till dem som tycker att sas mat i business generellt är bra. Men bara för att nyansera - det här var ostserveringen hem från Los Angeles för en vecka sedan. Alltså dessertosten.

Så långt under all kritik att personalen bad om ursäkt. Men vad inte säkra på om det var något som blivit fel "eller som det är amerikansk catering nu". Jag vill gärna hoppas och tro att det var något som blivit fel...

Visa bifogad bild 163418
Det där ser ut som att det blivit fel. Vad stor det i menyn?
De har ju börjat lasta lokal ost på returerna igen, men att det skulle komma som tunna skivor kan ju bara inte vara sant.

Min förståelse är att bricka används på korta nattflyg, på andraserveringen på dagflyg och på alla serveringar på A321.
Det var A321 till Dulles så det stämmer nog. Jag tycker det funkar helt okej - de plockar undan innan servering av huvudrätten, serverar nytt sorts vin, osv.

Sen togs brickan bort inanan ost/dessert serverades.

Kanske lite OT, och om så är fallet får ni gärna omdirigera mig, men vilken "kutym" gäller för beställningar av alkoholhaltiga drycker på SK business long haul? Förstår att de tar beställning i samband med maten, men alla timmar mellan måltiderna? Är det bara att beställa från crew när man vill? Har förstått att deras crew inte alltid är så uppmärksamma på just detta.

Någon som vet varför SAS kör brickservering på vissa rutter men inte andra, vad är det som styr. Fick t.ex. servering på bricka både tur och retur till/från BKK men inte på någon av vägarna till/från SFO. Min första egna teori var att man kör servering på bricka för att spara tid på nattflyg, men t.ex. returen från SFO-CPH går också över natten och men där gör man inte det medan man i exemplet ovan CPH-IAD kör bricka på dagflight. Min egna teori verkar alltså inte stämma överhuvudtaget.
Nu vet jag inte om de ändrar tiderna, men BKK avgick tidigare runt midnatt åt båda håll, många vill därmed sova direkt och man brukar då välja servera med bricka för att inte väcka folk i onödan.
Flighten från SFO avgår vid 1830 och det är åtminstone 3-4h till folk vill sova och därmed hinner man servers enligt vanliga konceptet.

Som redan åtalats så kör de bricka på A321 då det är lite for trångt i gången skulle jag gissa på.

Kanske lite OT, och om så är fallet får ni gärna omdirigera mig, men vilken "kutym" gäller för beställningar av alkoholhaltiga drycker på SK business long haul? Förstår att de tar beställning i samband med maten, men alla timmar mellan måltiderna? Är det bara att beställa från crew när man vill? Har förstått att deras crew inte alltid är så uppmärksamma på just detta.
Ja, det är bara att beställa när du vill. Det är i GO+Plus som dom vill att man beställer allt samtidigt. Det finns dessutom en lite mindre "snack bar" där man kan hämta vin+öl, ibland står champagnen framme. Beroende på crew så går de också flera gånger (utöver under själva måltiden) med vin och champagne och erbjuder påfyllning.

Ja, det finns dels självservering av färdiga enheter i baren vid galley, eller så frågar du personalen om en drink eller något annat om du hellre vill ha det. De kommer dock inte springa ut i kabinen och fråga om folk vill ha dryck.

Min erfarenhet senaste åren är att maten är toppen i business.

Här kommer den stora frågan, fick jag någon fisk till lunch idag på SK903? Det gick inte att beställa i appen pga ”product not available”, det gick inte via hemsidan (vilken sa varken bu eller bä) och den första jag pratade med på SAS kundtjänst för några dagar sedan lät vilsen och ny på jobbet men sa att det gick.

Efter det ringde jag SAS igår morse igen och de sa att det inte gick men att de skrev meddelande till personalen (vilket jag sa att det kan de ju inte göra något åt när de väl och möjligtvis ser den noteringen typ av precis innan boarding.

Noll förhoppningar!

• Gilla
Reactions: Gus
Jag fick fisk! Den var dessutom saftig och mycket god. Rekommenderas varmt. Men det krävs större uppoffring än att fiska laxen själv

29b126322c15f66954f2d31daea96df1.jpg

Toppen