intuition
Medlem
Man kanske kan beställa till "hemmet" på Bramstorpsvägen 138 och sedan erbjuda sig att hoppa på/av nere vid stora vägen... 
De skriver iofs att Närtrafik gäller för den som bor där det saknas buss, så det kanske faller på det.
I stort sett alla kommuner och regioner har flygförbud på inrikes resor.Ett problem som behöver lösas för att få upp lite efterfrågan är att Svedala, Lund och Malmö kommun har en resepolicy som förbjuder flyg MMX-ARN
Absolut, och det är ju en anledning till att inrikesflyget sakta dör, samtidigt vill inga kommuner att just deras flygplats ska försvinna.I stort sett alla kommuner och regioner har flygförbud på inrikes resor.
Enig, Back in the day (runt 2008) så körde Flygbussarna från Sturup till Malmö, Lund och Svedala. Svedala gick med nån form av minibuss och den var den första linjen som las ner. Nu är det bara Malmö kvar.Kan de inte anlita några experter på Skånetrafiken för frågor som detta?
En buss som bara går Svedala-Sturup kommer aldrig bära sig eller ha några resenärer alls. Restiden är för lång och det som straffar ut dem helt är ett byte längs vägen.
Gör en linje som knyter ihop även andra ställen. Då kan det funka, typ kör från Trelleborg till Sturup och vidare till Lund och vv. Eller ännu hellre bara integrera flygbussarna i den reguljära busstrafiken. För sex miljoner kan säkert vy tänka sig köra med gula bussar och ta Skånetrafikens biljetter.
CPH är enkelt att ta sig till kollektivt om man bor nära Lund/Malmö C eller om man flyger/ankommer vid vettiga tider. Däremot kan det vara krångligare vid andra tider, tycker det händer nästan varje gång jag åker kvällstid att man hör att någons flyg varit försenat och att de därför missar de sista tåget/bussen mot Alvesta, Halmstad, Markaryd eller något annat ställe.Kanske man hade kunnat paketera lösningen som en kostnadseffektiv transfer på svenska sidan för charter-resor. Men fortfarande enklare för de flesta att sätta sig på tåget till CPH och väldigt mycket större utbud av avgångar.