Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

Rickard_O

Medlem
Har hittat en sweetspot för en känd föredetta medlem som inte kunde sluta tjata om businessclass till Las Palmas

Är han lycklig nu tror ni?

1712665334339.png
 
Förutsägelser baserat på vad? Att det finns ytterst få året runt långlinjer från ARN som har mer än något år på nacken (de försvinner när rabatterna för nya linjer går ut)? SAS rika historia av att ha många långlinjen på ARN? Eller en annorlunda tolkning av infon från AF/KLMs ägarmöte om hur de fokuserar på Köpenhamn?
På min lista är det störst fokus på CPH, i enlighet med det som kommunicerats officiellt. Min gissning ATL-ARN baseras på Skyteams nuvarande Europeiska nätverk från ATL och expansionsmöjligheter. Nu när CPH och ZHR betjänas tänker jag att ARN står ganska långt fram i kön.

Har förövrigt insett att JFK-ARN ju inte är ny, så den borde inte ens nämnas
 

Rickard_O

Medlem
Behövs ju en feeder flight här som sannolikt stjälper den attraktiva prislappen.
Det kommer det göra, nu tycker jag inte 10.000:- för en flight till Gran Canaria i business är speciellt attraktiv dock.
"Sweetspoten" syftade mer till att det nu går att flyga tvättäkta business till Kanarieöarna 2/3 av sträckan om man kan härda ut i KLM intra europe business i 1,5-2h.
 

JacobGBG

Medlem
Det kommer det göra, nu tycker jag inte 10.000:- för en flight till Gran Canaria i business är speciellt attraktiv dock.
"Sweetspoten" syftade mer till att det nu går att flyga tvättäkta business till Kanarieöarna 2/3 av sträckan om man kan härda ut i KLM intra europe business i 1,5-2h.
Jag skulle personligen aldrig lägga ut den summan för detta bolag och destination, men sett just till längden på sträckan så är 10k inte ett orimligt pris i Business.
 

eddo

Medlem
Om det är något vi här är bra på så är det väl ändå att hitta sweetspots och bästa möjliga rutter/andra roliga sätt att nyttja våra poäng. Så länge inte SAS slaktar poängtabellen för partnerflygbolag totalt och det finns likvärdiga möjligheter att boka partnerawards väljer jag att inte vara allt för orolig. :)
 

Hachans

Medlem
På min lista är det störst fokus på CPH, i enlighet med det som kommunicerats officiellt. Min gissning ATL-ARN baseras på Skyteams nuvarande Europeiska nätverk från ATL och expansionsmöjligheter. Nu när CPH och ZHR betjänas tänker jag att ARN står ganska långt fram i kön.

Har förövrigt insett att JFK-ARN ju inte är ny, så den borde inte ens nämnas

Jag hade inte hållit andan för en enda ny longhaul till ARN som inte är en säsongslinje med fokus på en särskild resenärsgrupp typ kryssningsresenärer. Det finns också en trend att linjer annonseras men aldrig startar eller startar med lägre frekvens än vad som annonserats, typ ANAs utlovade linje.

Det finns en trend i att bolag öppnar ett år eller två för att sedan lägga ner igen och det finns anledningar till det som diskuterats länge i olika trådar. Och grundförutsättningarna ändras inte bara för att ett flygbolag byter allians. Så därför tror jag inte något av dina förslag kommer bli verklighet. Även om jag hoppas du har rätt, direktlinje till ATL hade varit nice så hade jag sluppit ett byte.
 
Delta flyger väl redan ARN-JFK? Jag tror det är vad Stockholm får hålla tillgodo med. Möjligtvis att Delta testar säsong från någon annan hub, men inte mer.

När allt fred och frihet i vårt kära Europa och Pelleplutt i Kreml är borta så att Ryssland får överflygas igen kan det öppna upp för nya linjer mot Asien från Arn, men tyvärr är det långt tills dess nu.
 
Toppen