Behövs ju en feeder flight här som sannolikt stjälper den attraktiva prislappen.Har hittat en sweetspot för en känd föredetta medlem som inte kunde sluta tjata om businessclass till Las Palmas
Är han lycklig nu tror ni?
På min lista är det störst fokus på CPH, i enlighet med det som kommunicerats officiellt. Min gissning ATL-ARN baseras på Skyteams nuvarande Europeiska nätverk från ATL och expansionsmöjligheter. Nu när CPH och ZHR betjänas tänker jag att ARN står ganska långt fram i kön.Förutsägelser baserat på vad? Att det finns ytterst få året runt långlinjer från ARN som har mer än något år på nacken (de försvinner när rabatterna för nya linjer går ut)? SAS rika historia av att ha många långlinjen på ARN? Eller en annorlunda tolkning av infon från AF/KLMs ägarmöte om hur de fokuserar på Köpenhamn?
Det kommer det göra, nu tycker jag inte 10.000:- för en flight till Gran Canaria i business är speciellt attraktiv dock.Behövs ju en feeder flight här som sannolikt stjälper den attraktiva prislappen.
Jag skulle personligen aldrig lägga ut den summan för detta bolag och destination, men sett just till längden på sträckan så är 10k inte ett orimligt pris i Business.Det kommer det göra, nu tycker jag inte 10.000:- för en flight till Gran Canaria i business är speciellt attraktiv dock.
"Sweetspoten" syftade mer till att det nu går att flyga tvättäkta business till Kanarieöarna 2/3 av sträckan om man kan härda ut i KLM intra europe business i 1,5-2h.
Om det är en poängbokning och det enda som kommer skilja är lite högre skatter så flyger jag hellre widebody med 2 stopp och med riktig businessclass än trycker in mig i ett mittensäte i SAS Plus i 5,5h.Air Europas businessclass är inte värt en omväg via AMS. Flyger hellre direkt med SAS i Plus på A320neon.
På min lista är det störst fokus på CPH, i enlighet med det som kommunicerats officiellt. Min gissning ATL-ARN baseras på Skyteams nuvarande Europeiska nätverk från ATL och expansionsmöjligheter. Nu när CPH och ZHR betjänas tänker jag att ARN står ganska långt fram i kön.
Har förövrigt insett att JFK-ARN ju inte är ny, så den borde inte ens nämnas