Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

igelkotten

Medlem
Jag har en befintlig Star Alliance-bokning till EWR med United, där ditresan är i business och hemresan är i economy. Fick precis en alert att 2 platser i business öppnat upp.

1. Jag kan inte göra ändringar online, utan jag måste ringa in för att boka om hemresan till business?
2. Blir det en fullständig ombokning? Mao, riskerar jag att förlora ditresan pga ombokningen?

Har läst så många skräckhistorier om hur SAS hanterar ändringar att jag inte vill råka förstöra resan jag har inbokad.
 

Rickard_O

Medlem
Jag har en befintlig Star Alliance-bokning till EWR med United, där ditresan är i business och hemresan är i economy. Fick precis en alert att 2 platser i business öppnat upp.

1. Jag kan inte göra ändringar online, utan jag måste ringa in för att boka om hemresan till business?
2. Blir det en fullständig ombokning? Mao, riskerar jag att förlora ditresan pga ombokningen?

Har läst så många skräckhistorier om hur SAS hanterar ändringar att jag inte vill råka förstöra resan jag har inbokad.
1. Ja du behöver ringa in.
2. Din biljett kommer skrivas om helt så tills du har ett nytt e-ticket nummer så är den ju osäker på så sätt.
Men jag har gjort ca 3-4 ombokningar senaste tiden på en bokning och dom har löst det väldigt kvickt.
Fråga om va dom sätter för deadline på att bokningen ska vara biljetterad och klar och be snällt om att få den prioriterad!

Gör det gärna på morgonen så kan du ringa in vid 15-16 och höra med dom hur det går om den inte är klar, vilket den troligtvis kommer vara senast lunch.
Tror den deadline dom sätter på biljetterna innan dom går tillbaka till inventory brukar vara ett par tre dagar, så om det inte är klart på ett dygn är de bara ligga på!
 

Rickard_O

Medlem
Jag har en befintlig Star Alliance-bokning till EWR med United, där ditresan är i business och hemresan är i economy. Fick precis en alert att 2 platser i business öppnat upp.

1. Jag kan inte göra ändringar online, utan jag måste ringa in för att boka om hemresan till business?
2. Blir det en fullständig ombokning? Mao, riskerar jag att förlora ditresan pga ombokningen?

Har läst så många skräckhistorier om hur SAS hanterar ändringar att jag inte vill råka förstöra resan jag har inbokad.
Hur lång tid tog det innan du fick dom nya biljetterna? :)
 

Rickard_O

Medlem
15 minuter! Fick riktigt bra service, killen jag tala med lovade 20 minuter. :)
Härligt, tror det är ganska lugnt på biljetteringsavdelningen så dom lyckas leverera snabb service just nu!
Tycker det är intressant hur folk klagar på hjälpen man får, den största gemensamma nämnaren jag kan tänka mig att det handlar nog om personerna själva som ringer in problemet ligger hos.
Jag har fått toppenhjälp senaste tiden då jag haft väldigt mycket ombokningar!
 

Philip G

Medlem
Hur prissätter man awardbiljetter som är SAS-biljett ena vägen och Star alliance andra vägen? Blir det som bokningsklass då de debiterar för den "dyraste"?
 
Toppen