Min erfarenhet har alltid varit tvärtom mellan Connect och ”Main” inom Europa (long haul är klart bättre). Connects cabin crew är nästan alltid entusiastiska och påpassliga (men framstår ibland som rätt nya på jobbet), oavsett om de är engelsk- eller svensktalande. SAS ”Main” är verkligen ”hit...
Något är skumt med den där konversationen. SAS Connect, som då hette SAS Ireland, hade ingen bas på Arlanda före covid. Den öppnades väl 2022.
Låter som att både personalen och passagerare kan bli gladare om just de här byter jobb?
I början av 2025 erbjöd M&M status extension för Senator för € 2000.
https://loyaltylobby.com/2025/01/17/lufthansa-miles-more-offers-one-year-senator-status-extensions-for-2000-euro-200k-miles/
Ingen garanti att de gör så igen, men att spendera väldigt mycket mer än så enbart för att behålla *A...
Det som står om kocken Mathias Dahlgren (”of Bon Lloc, also runs his own restaurant in Stockholm”) antyder att menyn kan vara från ca 2007-2008. Wikipedia påstår att Bon Lloc stängde 2005 och att Mathias Dahlgren öppnade 2007. Han fick en Michelinstjärna för sin då nya restaurang 2008 och två...
Mig veterligen har SAS aldrig släppt någon info per linje avseende varken kabinfaktor, intäkter eller vinst(bidrag), så allt blir väl ren spekulation på ganska klen grund? Med hub-upplägg är det också svårt att bedöma många linjer var för sig, för både kabinfaktor och intäkter är beroende av...
Loungehopping på Landvetter! Bokade en bonusresa ARN-CPH och alternativet ARN-GOT-CPH hade bäst tider. Finns det (minst) två lounger (som man kommer in i) går det ju att loungehoppa. ;)
SAS Lounge: mycket lugnt och glest befolkad (men kanske inte oväntat mitt på dagen en lördag)...
I den senaste utvecklingsplanen för Arlanda (daterad 1 nov 2024) finns "ny säkerhetskontroll i terminal 2" med i det s.k. steg 1, som är åtgärder som avses vara klara till 2028. I teorin kan det innebära före 2028, men å andra sidan är det ju inte ovanligt att byggprojekt och...
Incheckningen för Thai sker väl i egna diskar, de med högst nummer alldeles bortanför SAS-området? De diskarna används väl typiskt för olika long haul-bolag vid olika tider på dagen. D.v.s. du checkar inte in i SAS-diskarna. Då är det nog bara möjligt att droppa bagage under den tid då det är...
Tråkigt med 100 ml-begränsningen, men det är faktiskt en fördel jämfört med "stenåldern" att (åter) kunna lämna vätskor och större elektronik kvar i bagaget. Det sparar definitivt tid, så jag märker ju en tydlig skillnad mellan flygplatser/terminaler med moderna maskiner och de övriga.
Är det så? Jag trodde att "problemet" med LATAM var att Qatar har kvar ett minoritetsägande i Delta, men det kanske är så att Delta tycker att ett joint venture med LATAM räcker.
Affären med WestJet (där även Korean är med som ägare) är ju fortfarande ny, så där vet vi väl inte om...
Intressant att Lufthansa i kombination med Turkish är kvar i leken - var inte medveten om att TK är ett bolag som är ute på "köprunda". Men i början av året tyckte både LH och AF-KLM att nuvarande majoritetsägaren hade en för hög värdering av Air Europa; antar att det är detta som har gjort att...
Jag vet inte om det är jag som är förvirrad just nu, men courtesy upgrade för EBD har väl aldrig varit en publicerad förmån, d.v.s. det har aldrig funnits någon info på webbplatsen? Kolla de första sidorna i tråden, de inläggen om reglerna för courtesy upgrade bygger på "läckor" av SAS interna...
Såg också samma upplägg i USA härom veckan. Det måste ha varit på JFK T4 (Delta-terminalen) när jag re-checkade. Kan inte påminna mig att jag sett detta upplägg (som i.o.f.s. tar mer plats) någonstans i Europa.
Så länge Amex inte erbjuder "privatpersonskort" i Danmark (till skillnad mot i Sverige, Norge och Finland) har jag svårt att tro att de kommer att anstränga sig för att fixa lounge på CPH, utöver det som följer med i Priority Pass. :)