Senaste nytt

Etihad öppnar linje till Göteborg

Här är en, för mig, lite mer informativ sida på samma tema:

Inte oväntat blir det A321LR som skall trafikera rutten. Kul med mer aktivitet på Landvetter! Qatar fick det att inte funka med 787-8 - jag tror att det finns bättre förutsättningar för Etihad med en bättre dimensionerad flygplanstyp och (förhoppningsvis) ingen stundande pandemi.

Fantastiska nyheter! Intressant att GOT får en linje med Ethiad före ARN, kanske beror på bristen på konkurrens från andra gulf-bolag. Dock tror jag Qatar kommer tillbaka när de får sina 321LR (som förväntas börja levereras mot slutet av året)

Satt igår och tittade på Etihad Köpenhamn Tokyo med 2 leg i First, de verkar inte ha laddat upp Göteborg i systemet ännu, hoppas de gör det innan 31a Augusti då dealen med Etihad går ut, just nu ca 92,000 SEK för 2 från Kastrup till Narita där Abu Dhabi-Tokyo är i first på en A380.

Min fru flög med Qatar en gång innan pandemin, det var ganska fullt i Economy, på vägen hem fick hon en upgrade till business då var de bara 2 passagerare i business, svårt att säga hur det egentligen gick med deras flyg då det inte gick så länge innan pandemin satte stop för det

Den såg vi inte komma! Att ME3-bolaget med idag en linje till Norden (till skillnad mot Qatar och Emirates fyra) öppnar den enda linjen från GOT till en icke-europeisk hub! Hade snarare trott på Qatar om något nytt bolag skulle (åter)komma till GOT.

Satt igår och tittade på Etihad Köpenhamn Tokyo med 2 leg i First, de verkar inte ha laddat upp Göteborg i systemet ännu, hoppas de gör det innan 31a Augusti då dealen med Etihad går ut, just nu ca 92,000 SEK för 2 från Kastrup till Narita där Abu Dhabi-Tokyo är i first på en A380.

Min fru flög med Qatar en gång innan pandemin, det var ganska fullt i Economy, på vägen hem fick hon en upgrade till business då var de bara 2 passagerare i business, svårt att säga hur det egentligen gick med deras flyg då det inte gick så länge innan pandemin satte stop för det
Vad jag hört gick det ganska bra för linjen, fullt i ekonomi som du säger och även om GOT har svårt att fylla premiumkabiner tjänade de bra på cargo.

Toppen