Frågor om att boka Eurobonus award resa

Nån som vet hur snabbt poäng + utgången men förlängd voucher tar innan man får tillbaka dessa? Ringde SAS och bokade av en resa för de ställt in ett ben och det var nån vecka sen men fortfarande inte sett röken av poäng eller voucher.
 
Molde skrev:EVA Air har et bra business produkt, og litt tilgjengelighet via TPE på dine datoer. Eks. 2xbusiness:Utreise:21.02 BR072 MUC-TPE 1140-064022.02 BR201 TPE-BKK 0940-123522.02 BR062 VIE-TPE 1825-163523.02 BR061 TPE-BKK 2230-012501.03 BR062 VIE-TPE 1825-163502.03 BR061 TPE-BKK 2230-012502.03 BR072 MUC-TPE 1230-073003.03 BR201 TPE-BKK 0940-123508.03 BR062 VIE-TPE 1825-163509.03 BR061 TPE-BKK 2230-012522.03 BR062 VIE-TPE 1825-163523.03 BR061 TPE-BKK 2230-012527.03 BR088 CDG-TPE 1120-063028.03 BR211 TPE-BKK 0825-1110Retur:15.02 BR062 BKK-TPE 1200-163515.02 BR071 TPE-MUC 2340-075516.02 BR202 BKK-TPE 1440-191516.02 BR061 TPE-VIE 2230-082506.03 BR062 BKK-TPE 1200-163506.03 BR071 TPE-MUC 2310-072508.03 BR202 BKK-TPE 1440-191508.03 BR065 BKK-VIE 2340-063022.03 BR062 BKK-TPE 1200-163522.03 BR071 TPE-MUC 2340-0755Dette er 2xbusiness med relativt korte stops. Om du er ok med eco på TPE-BKK, eller ~15t stop på utreise finnes det en del flere alternativer.Klicka för att utvidga...




Stort tack för delning!!
 
chronomaster skrev:Nån som vet hur snabbt poäng + utgången men förlängd voucher tar innan man får tillbaka dessa? Ringde SAS och bokade av en resa för de ställt in ett ben och det var nån vecka sen men fortfarande inte sett röken av poäng eller voucher.Klicka för att utvidga...
Poängen brukar komma omgående, voucher kan dröja 2-3 dagar innan man ser den.
 
Funkar bokning för er? Hemsidan säger att EuroBonus inte kan validera mina poäng
 
Hej alla! Jag behöver lite råd. Jag har en bokad eurobonus-resa i business till Nya Zeeland med utresan som såg ut såhär: ARN-ZRH-NRT (flygplatsbyte) HND-BKK-SYD-WLG. Segmentet mellan ZRH och NRT blev ombokat till ett senare dygn vilket gjorde utresan omöjlig. Nu sitter jag med biljetter BKK men hittar inget sätt att ta mig dit. Har ni tips på hur jag ska tänka? Stämmer det att Thai släpper biljetter först 90 dagar i förväg? Vi behöver befinna oss i BKK till den 21:a december 2022 för att kunna slutföra resan.
 
Pajamas01 skrev:Hej alla! Jag behöver lite råd. Jag har en bokad eurobonus-resa i business till Nya Zeeland med utresan som såg ut såhär: ARN-ZRH-NRT (flygplatsbyte) HND-BKK-SYD-WLG. Segmentet mellan ZRH och NRT blev ombokat till ett senare dygn vilket gjorde utresan omöjlig. Nu sitter jag med biljetter BKK men hittar inget sätt att ta mig dit. Har ni tips på hur jag ska tänka? Stämmer det att Thai släpper biljetter först 90 dagar i förväg? Vi behöver befinna oss i BKK till den 21:a december 2022 för att kunna slutföra resan.Klicka för att utvidga...


Kontakta både SAS och flygbolaget som utför resan och berätta om ditt problem. Vi blev ombokade av Thai som SAS sedan godkände. SAS kunde inte självt boka de biljetterna.
 
Philip G skrev:Kontakta både SAS och flygbolaget som utför resan och berätta om ditt problem. Vi blev ombokade av Thai som SAS sedan godkände. SAS kunde inte självt boka de biljetterna.Klicka för att utvidga...


Det var en mängd olika flygbolag. Det var Swiss som gjorde förändringen, ZRH-BKK. Vilket kontaktväg hade ni med Thai?
 
Hej. Har en awardbokning ToR till Palma i Oktober med SAS. Nu fick jag en uppdatering på bokningen. Och de har helt tagit bort utresan. Bara hemresan är kvar. Är detta vanligt? Undrar vilka options jag har. På vanlig betald flight ska väl sas i första hand omboka mig? Gäller det även här? Tror ju inte direkt jag hittar en bra awardbiljett med annat bolag, men om jag gör, har jag npn chans att få den för samma pris? Har Mastercard SAS på högsta nivån.
 
bachelor skrev:Hej. Har en awardbokning ToR till Palma i Oktober med SAS. Nu fick jag en uppdatering på bokningen. Och de har helt tagit bort utresan. Bara hemresan är kvar. Är detta vanligt? Undrar vilka options jag har. På vanlig betald flight ska väl sas i första hand omboka mig? Gäller det även här? Tror ju inte direkt jag hittar en bra awardbiljett med annat bolag, men om jag gör, har jag npn chans att få den för samma pris? Har Mastercard SAS på högsta nivån.Klicka för att utvidga...
Ring sas och se vad de erbjuder för annan flight. De flyger dagligen till Palma så de ska boka om dig till annan sas flight lämpligtvis. Du kan ju även vänta några dagar nu då du har 15 dagar på dig att agera på en ändring så hinner kanske strejken gå över.
 
Någon som har koll på hur Thai airways släpper bonusresor nu för tiden? 90 dagar för business verkar inte gälla längre. Hittat flera business på hemvägen till Arn längre fram än så i tiden som går att boka men inget på utresan
 
Hur ser man om det är nya skatter som dragits, eller återbetalda skatter i det här mailet. De med debit och kredit ser typ identiska ut.

EMD-117-4553xxxxxxx EMD PASSENGER RECEIPT 1A ELECTRONIC

MISCELLANEOUS

SCANDINAVIAN AIRLINES 31MAR21 SE DOCUMENT

SAS TRAVEL CENTER 80495166 7906 0056 /EKSU

xx/xxMR PNR xxxxxx/1A NOT VALID FOR TRAVEL

FINANCIAL IMPACT ********************



CPN 1 996 REFUNDABLE BALANCES

OPERATING CC:SK

ORIGIN:ARN

ICW: xxxxx

RMKS:













SEK 192 CC

SEK NEW TAXES EXCH/ xxxxxxxxx

ORIG ISS/xxxxxxxxxxSTO29MAR2180495166

Org. Number 902001-7720 (F-skattebevis)

SEK NO ADC

FOID-
 
palmen skrev:Ring sas och se vad de erbjuder för annan flight. De flyger dagligen till Palma så de ska boka om dig till annan sas flight lämpligtvis. Du kan ju även vänta några dagar nu då du har 15 dagar på dig att agera på en ändring så hinner kanske strejken gå över.Klicka för att utvidga...


Aha, är det "bara" 15 dagar? Det har jag varit lyckligt ovetandes om.



Eller ja, jag har en bokning med utgången voucher där en ändring skett. Den kan jag ändra - inom 15 dagar? Men jag kan juockså avboka (närsomhelst efter ändring?) hela resan när en ändring skett och får då 30 dagars giltighet (eller mer) på voucher och kan boka om. Om man då ringer och endast vill göra någon ändring, exv. datum för hemflyg, stöter man på problem?
 
Jag har bokat en lång rad bonusresor med SAS genom åren, men nu försöker jag boka *A med poäng för första gången och får inte till det. Jag och sambon har ett jubileum i höst och jag tänkte boka en vecka på Seychellerna om det går.



När jag söker på SAS efter *A-bonusresor så blir det olika resultat varenda gång jag uppdaterar sökningen. Ibland kommer det inga alternativ alls och när den hittar en routing som fungerar så blir det olika nästan varje gång. Ett par gånger har jag lyckats hitta resvägar som passar oss, men när jag har knappat in uppgifterna om resenärer och klickar "fortsätt" så går den bara tillbaka till söksidan igen.



Brukar det vara så här? Är det bättre att ringa in?
 
Nightfly skrev:Jag har bokat en lång rad bonusresor med SAS genom åren, men nu försöker jag boka *A med poäng för första gången och får inte till det. Jag och sambon har ett jubileum i höst och jag tänkte boka en vecka på Seychellerna om det går.När jag söker på SAS efter *A-bonusresor så blir det olika resultat varenda gång jag uppdaterar sökningen. Ibland kommer det inga alternativ alls och när den hittar en routing som fungerar så blir det olika nästan varje gång. Ett par gånger har jag lyckats hitta resvägar som passar oss, men när jag har knappat in uppgifterna om resenärer och klickar "fortsätt" så går den bara tillbaka till söksidan igen.Brukar det vara så här? Är det bättre att ringa in?Klicka för att utvidga...


Tyvärr så är systemet så här buggigt och opålitligt. Det vi "erfarna" på forumet brukar göra är att först bara ha en sonderande fas där man skriver ned de olika flygkombinationerna man kan få upp vid något enskilt tillfälle, oftast främst en sträcka i taget (Tur/retur). Sedan får man med stort tålamod när man hittat en kombo man gillar försöka få det att faktiskt dyka upp vid en ToR online bokning. Detta kan kräva väldigt mycket sökningar på samma tillfälle och kan variera från dag till dag.



Alternativet finns alltid att ringa in men det finns tyvärr inga garantier att den personalen har en bättre upplevelse än dig. Faktum är att en majoritet av kundtjänst ej har full kunskap/intresse av att hitta fungerande kombinationer.
 
JacobGBG skrev:Tyvärr så är systemet så här buggigt och opålitligt. Det vi "erfarna" på forumet brukar göra är att först bara ha en sonderande fas där man skriver ned de olika flygkombinationerna man kan få upp vid något enskilt tillfälle, oftast främst en sträcka i taget (Tur/retur). Sedan får man med stort tålamod när man hittat en kombo man gillar försöka få det att faktiskt dyka upp vid en ToR online bokning. Detta kan kräva väldigt mycket sökningar på samma tillfälle och kan variera från dag till dag.Alternativet finns alltid att ringa in men det finns tyvärr inga garantier att den personalen har en bättre upplevelse än dig. Faktum är att en majoritet av kundtjänst ej har full kunskap/intresse av att hitta fungerande kombinationer.Klicka för att utvidga...


Tusen tack! Då får jag fortsätta kämpa.
 
Står i telefonkö sedan 1 timma och 40 minuter för att lägga till ett ben på en bokning som gjordes för ca 8 månader sen, är det möjligt utan att behöva ha giltiga poäng på bokningen som är gjord samt en giltig voucher?
 
Tevyn skrev:Står i telefonkö sedan 1 timma och 40 minuter för att lägga till ett ben på en bokning som gjordes för ca 8 månader sen, är det möjligt utan att behöva ha giltiga poäng på bokningen som är gjord samt en giltig voucher?Klicka för att utvidga...
Har poäng eller voucher gått ut ska du normalt sätt inte kunna göra ändringar utan att det dras nya poäng/voucher.
 
Back
Top