Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Blir mörkrädd… Vi ska flyga med SAS kl 06:00 på lördag med barn och ingen FastTrack, hur ska man tänka egentligen? Ska sova på hotell på Arlanda så tänkte lämna väskorna i bagdrop kvällen innan.
Jag skulle absolut åka ut o göra bagage drop kvällen innan. Sen om minska bo där ute eller ej får ni avgöra själva :) Det är den stora skillnaden, så ni kan gå direkt till security när de öppnar 04:00. Och förhoppningsvis är T4 fortfarande en okänd väg för de flesta. Men det kan ju förändras snabbt. Lycka till!
 

Taggen

Medlem
Jag ska åka en söndag kl 16 med enbart handbagage men funderar ändå på att ta in på ett hotell på Arlanda redan dagen innan för säkerhetsskull. Sjukt.
Du har inte funderat på att gå genom T2 och ta bussen som flera föreslår i denna tråd eller försöka med T4 och sedan ta gången till T5?
 

Taggen

Medlem
Blir mörkrädd… Vi ska flyga med SAS kl 06:00 på lördag med barn och ingen FastTrack, hur ska man tänka egentligen? Ska sova på hotell på Arlanda så tänkte lämna väskorna i bagdrop kvällen innan.
Men om ni har barn finns väl kidstrack? Sov på Arlanda och droppa bagage kvällen innan.
 

varva77

Medlem
Men om ni har barn finns väl kidstrack? Sov på Arlanda och droppa bagage kvällen innan.
Hur fungerar denna kidstrack i jämförelse med Fast track? Vet någon vilken som är att föredra om man har tillgång till båda. Åker med en 9 och 10 åring så antar att de räknas som kids(?)
 

Anders_SE

Medlem
Jag ska åka en söndag kl 16 med enbart handbagage men funderar ändå på att ta in på ett hotell på Arlanda redan dagen innan för säkerhetsskull. Sjukt.
Vore intressant med uppdateringar från någon som åker eftermiddagen men har hört från andra att det lugnar ner sig då. Jag skulle inte tagit in på hotell men åkt ut vid lunch.
 

mha321

Medlem
Men om ni har barn finns väl kidstrack? Sov på Arlanda och droppa bagage kvällen innan.
Jag har för mig att swedavia gått ut och sagt att kids track inte alltid är öppet nu under kaos tiderna. Utöver det så är det ju rätt mycket barnfamiljer som är ute och reser just nu så det kan säkert bli rejäl kö där också.

Jag skulle inte planera in att kids track går sådär värst fort. Kolla när man kommer på plats och se det som en bonus, japp, men inte lägga tidsplanen utifrån det.
 

mha321

Medlem
Det funkar väl bara inom Schengen? Eller har jag missuppfattat det? Ska till DOH.
Du kan så vitt jag vet fortfarande gå genom säkerheten på T2. Det är korrekt att bussen sedan tar sig till Schengen avdelningen på T5, och så får du gå igenom pass kontrollen där. Gå alltså inte genom pass kontrollen på T2. Men jag har inte hört något om kaos i passkontrollen, så det finns nog fortfarande tid att spara!
 

DaSSSS

Ny medlem
Men om ni har barn finns väl kidstrack? Sov på Arlanda och droppa bagage kvällen innan.

Hur fungerar denna kidstrack i jämförelse med Fast track? Vet någon vilken som är att föredra om man har tillgång till båda. Åker med en 9 och 10 åring så antar att de räknas som kids(?)

Jag har för mig att swedavia gått ut och sagt att kids track inte alltid är öppet nu under kaos tiderna. Utöver det så är det ju rätt mycket barnfamiljer som är ute och reser just nu så det kan säkert bli rejäl kö där också.

Jag skulle inte planera in att kids track går sådär värst fort. Kolla när man kommer på plats och se det som en bonus, japp, men inte lägga tidsplanen utifrån det.

Från Twitter:
Foto 2022-06-14 10 38 46.jpg
Foto 2022-06-14 10 39 48.jpg
 

Nikje

Medlem
Och förhoppningsvis är T4 fortfarande en okänd väg för de flesta. Men det kan ju förändras snabbt.
Det kan ju det..:rolleyes: Så kommer du igenom Arlandas säkerhetskontroll i tid - DN.SE https://www.dn.se/sverige/att-smita-mellan-terminalerna-kan-hjalpa-dig-pa-arlanda/ Trodde även T2 skulle nämnas..

Åker med en 9 och 10 åring så antar att de räknas som kids(?)
Inte för att vi litar blint på kundtjänst men stämmer enligt nedan iaf.;)
Screenshot_20220612-005143_Facebook.jpg


Edit: Swedavias kundtjänst närmar sig SAS inkonsekventa konsekvens med olika budskap på Facebook och Twitter uppenbarligen.
 
Last edited:
Toppen