Gårdagens rapportering
Visa bifogad bild 130059
Dagen so far
Visa bifogad bild 130060
Grafen för igår stämmer inte. Kl 6 på morgonen tog fast track 35 min i 5F. Vanliga kön var galet mycket längre och kollega stod 80-90 min i den kön. Även det var 5F
Swedavias app visade inte någon tid under hela morgonen.
Snyggt! Ska börja samla det också så kan jag lägga in det på grafen sen. Tack!
SundsvallFinns det något flyg Skavsta-Arlanda, så man på det sättet kan ta sig förbi köerna?
Seriöst, vilken är den närmaste flygplatsen till Stockholm, som flyger till Arlanda. Sitter hellre på "kö" på tåg/flyg än står i kö på Arlanda.
Finns det något flyg Skavsta-Arlanda, så man på det sättet kan ta sig förbi köerna?
Seriöst, vilken är den närmaste flygplatsen till Stockholm, som flyger till Arlanda.
Det är ju lite ironiskt att de har bett folk att komma extra tidigt till flyget, och att de nu säger att de nuvarande problemen är pga att folk faktiskt gjorde som de sade och kom extra tidigt till flyget.Nu uppmanar Swedavia att man inte skall komma förtidigt till Arlanda 2-3 timmar före avgång räcker säger de!
Vissa kommer 8 timmar innan avgång.
Källa DN
Nya åtgärder på Arlanda – väg och tåg påverkas - DN.SE
Jag håller med om att Sundsvall ligger bäst till. Om man bor i södra Stockholms län kan färjan över till Visby också vara ett alternativ eller om man bor kring Norrtälje kanske färjan till Mariehamn från Kapellskär kan vara en kul labrovink. Det går dock inte så många flyg från Mariehamn till Arlanda (2 per vardag och 1 på söndagar tror jag).Sundsvall