Någon som har en uppfattning om vilka flighter som ställs in? Jag har tre bokningar med sas i sommar men inga nyheter än så kanske den klassiska "inga nyheter är bra nyheter" håller.
Bra tips @Tobbe.O! Vet du hur väl informationen på webben stämmer?Du får titta på din bokningsbekräftelse som du fått på mail, (ej i SAS appen då det inte alltid stämmer där vem som utför flygningen). Står det i din bokningsbekräftelse att flighten utförs av SAS eller SAS Scandinavian så är risken vid en eventuell strejk överhängande att den bli påverkad/inställd.
Nej, det är jackpott.Så sommaren Plus resa till Palma (PMI) är då räddad!?
Ut Air Boltic, hem SAS Connect. Dessutom Air Boltic kör med nya A220 med både skynke och fritt mittfältet på 3-sidan… Kan de bli bättre ?
Den som lever får se men iom Danmarks besked igår ser nog piloterna att de kan driva detta väldigt långt, tyvärr. Lär väl sluta i nån kompromiss som ingen egentligen är nöjd med och överlever de till tid för nästa avtal börjar tjafset om igen.Om nu det blir en strejk, kommer samtliga SAS plan stå stilla?
2019 pågick strejken i 7 dagar vilken var duktigt omskrivet och enligt min uppfattning riktigt tufft för bolaget.
Vad tror man om denna strejken.
Hur länge kan man låta den pågå?
Du får titta på din bokningsbekräftelse som du fått på mail, (ej i SAS appen då det inte alltid stämmer där vem som utför flygningen). Står det i din bokningsbekräftelse att flighten utförs av SAS eller SAS Scandinavian så är risken vid en eventuell strejk överhängande att den bli påverkad/inställd.
Står det däremot på bokningsbekräftelsen följande så är chansen större att de går:
- SAS Connect
- SAS Link
- Xfly
- Cityjet
- Air Baltic
Dessa delar av bolaget/underleverantörerna flyger idag ca 50 maskiner i SAS linjenät.
Just nu pågår förhandlingar och troligen kommer ingen information om påverkade flighter förrän väldigt nära att en eventuell strejk bryter ut. Jag hoppas på det bästa att de når en överenskommelse så snart som möjligt.
Den som lever får se men iom Danmarks besked igår ser nog piloterna att de kan driva detta väldigt långt, tyvärr. Lär väl sluta i nån kompromiss som ingen egentligen är nöjd med och överlever de till tid för nästa avtal börjar tjafset om igen.
Är så jäkla sjukt men detta blir väl tredje gången de tjafsar om samma sak (lägga ut på andra bolag) och de tycks inte ha närmat sig varandra en mm.
Det vi ser i denna tråden är SAS beteende utbrett med att använda sig av dotterbolag som flyger under andra premisser så jag förstår ändå piloterna - en samtidigt är det överlevnad för SAS. Det är en balansgång och stridsåtgärd av pilotfacket är ju att vänta när de möts.Den som lever får se men iom Danmarks besked igår ser nog piloterna att de kan driva detta väldigt långt, tyvärr. Lär väl sluta i nån kompromiss som ingen egentligen är nöjd med och överlever de till tid för nästa avtal börjar tjafset om igen.
Är så jäkla sjukt men detta blir väl tredje gången de tjafsar om samma sak (lägga ut på andra bolag) och de tycks inte ha närmat sig varandra en mm.
Den som lever får se men iom Danmarks besked igår ser nog piloterna att de kan driva detta väldigt långt, tyvärr. Lär väl sluta i nån kompromiss som ingen egentligen är nöjd med och överlever de till tid för nästa avtal börjar tjafset om igen.
Är så jäkla sjukt men detta blir väl tredje gången de tjafsar om samma sak (lägga ut på andra bolag) och de tycks inte ha närmat sig varandra en mm.