Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Ingen bra dag på Arlanda idag. Fast track ca 35 min i 5F precis nu. Vanliga kön sträckte sig så långt ut mot skycity att jag inte såg slutet.

Spår öppna både nere och uppe. Fast track har två. Vanliga har fyra nere och osäker hur många uppe.

Inte värst för mig dock… nån blev tydligen less och drog från sitt bröllop
02C73682-E4A4-4AE6-9E20-9D226CCEAB11.jpeg

Vilka bolag tillåter check-in kvällen innan?
En kompis flyger Ryanair inrikes på morgonflighten och skulle gärna checka in väskan innan

I
Ingen bra dag på Arlanda idag. Fast track ca 35 min i 5F precis nu. Vanliga kön sträckte sig så långt ut mot skycity att jag inte såg slutet.

Spår öppna både nere och uppe. Fast track har två. Vanliga har fyra nere och osäker hur många uppe.

Inte värst för mig dock… nån blev tydligen less och drog från sitt bröllop
Visa bifogad bild 130016

Kan berätta att kön gick hela vägen till T4, sen svängde den tillbaka. Fast track gick hela vägen till stationen med folk i den andra kön som skrek till folk i fast track.

Kan också meddela att SAS uppskattade kötid i appen inte stämmer öht.

I

Kan berätta att kön gick hela vägen till T4, sen svängde den tillbaka. Fast track gick hela vägen till stationen med folk i den andra kön som skrek till folk i fast track.

Hej Hachans ,
Ser ut som att ditt svar på min fråga försvann?

Lider med de som köar..... en kompis ska flyga Finnair.... incheck öppnar 3h innan. Om man inte har priority så har man minst 45 min i incheck sen nån timme i security. Hur är det tänkt att gå ihop?

2 förslag;
1. Checka in & lämna specialbagage kvällen innan och gå direkt till security på morgonen.
2. Alternativt se till att vara där innan de öppnar. På så sätt hinner du även ”först i kön” till security. Specialbagage C har inte haft någon kö och du har fast track så borde gå bra.
Vi hade inget spec bagage men var ändå där kl 3 när vi flög i påskas. Verkar variera kraftigt dag till dag också.

Vet du om detta fungerar även om man reser till USA?

Hej Hachans ,
Ser ut som att ditt svar på min fråga försvann?

Se där!

Jag tänkte inte svara på din fråga för jag vet inte säkert svaret, men citatet hängde tydligen med ändå.

Men jag tror faktiskt inte Ryan tillåter incheckning kvällen innan. Men om det är någon tröst kan jag säga att sambon flög Ryan idag och det var inga köer hos dem alls. Likadant hos SAS. Det är säkerhetskontrollen som tar tid.

Gällande vanliga 5F security kön, så var den "OK". Ingen direkt kö utanför blipp-spärrarna.
Det var värre för ett par veckor sedan när security kön sträckte sig ibland ut till Pressbyrån i stora hallen.

Som kontrast, i måndags terminal 2, flög jag statuslös inkl mängder med specialbagage, summerat tog incheckning, lämna specialbagage och security bara 20 min.
Tack, det låter som att man ska ha lite tur också då kanske. Jag får kolla incheckning kvällen innan också då vi flyger 06:00.

Eller så borde vi bokat Oneworld istället för Star alliance :) T2 verkar ha mer normala tider..

I

0822 frugan tog taxi hemifrån
0900 bagdrop
0902 blipp i fasttrack
0924 taxfree
0930 loungen

Klart godkänt :)

Toppen