Senaste nytt

Amex Platinum lokala förmåner såsom fasttrack

Har försökt att både googla och gå igenom lokala amex-hemsidor men hittar inte var denna förmån beskrivs/återges?
Om du klickar på Lounger här står det under Nordiska Lounger

> I Norge och Finland har du tillgång till ytterligare loungeupplevelser; Bergen Lounge på Bergen Airport, OSL Lounge på Oslo Airport och North Sea Lounge på Stavanger Airport i Norge samt Wine & View på Vantaa Airport i Finland. Loungerna i Norge erbjuder obegränsad tillgång för dig som huvudkortsmedlem samt extrakortsmedlem tillsammans med varsin gäst. På Wine & View får du och en gäst njuta av varsin enklare måltid, varm dryck, kall dryck samt ett glas vin.
Loungeaccess & exklusiva event | Platinum | Amex Sverige

Under rubriken 'Fast Track på flygplatsen' står det
> Vanda – Helsingfors (Premium Lane)
 

andreas

Medlem
Om du klickar på Lounger här står det under Nordiska Lounger

> I Norge och Finland har du tillgång till ytterligare loungeupplevelser; Bergen Lounge på Bergen Airport, OSL Lounge på Oslo Airport och North Sea Lounge på Stavanger Airport i Norge samt Wine & View på Vantaa Airport i Finland. Loungerna i Norge erbjuder obegränsad tillgång för dig som huvudkortsmedlem samt extrakortsmedlem tillsammans med varsin gäst. På Wine & View får du och en gäst njuta av varsin enklare måltid, varm dryck, kall dryck samt ett glas vin.
Loungeaccess & exklusiva event | Platinum | Amex Sverige

Under rubriken 'Fast Track på flygplatsen' står det
> Vanda – Helsingfors (Premium Lane)

Tusen tack! Det slog mig aldrig att den svenska siten var bäst att börja med... Här har det genomförts google-translate på spaltmeter av finska AMEX-sidan... :oops:
 
Enligt kundtjänst verkar vi kunna använda Lounge on the go för tåg utomlands också, fick en lista med ett par tågstationer i Norge och Finland när jag frågade. Antagligen står det mer på lokala amex-hemsidan om man kikar.
 

igelkotten

Medlem
Från Neapel NAP häromdagen:

0E05A70B-DD8B-4CC9-972A-F18D18485613.jpeg
 

Dbodenfo

Medlem
Varför kan inte Amex ha dessa lokala förmåner sökbara om de gäller alla kortinnehavare, exv per ort eller land? Det är ju helt omöjligt att leta upp dem på de olika nationella amex-sidorna.

För att du egentligen inte ska kunna ta del av dessa förmåner. Det är en bonus om det fungerar.

Förmånen på HEL är en del av vårt Nordiska utbud så det är ju en "inhemsk" samma med Norge och Danmark.
 

EgOscar

Medlem
Euro Star lounge access är ytterligare en lokal perk som är svår att få nåt grepp på. Finns olika bud på vilka länders kort ger access: Europa eller bara de riktigt lokala: UK/Frankrike/Belgien. Jag ska antagligen åka Thalys snabbtåg Paris Gare du Nord till Cologne i sommar och ska testa om jag kommer in, kommer ju inte ha en Euro star biljett. Thalys är samma bolag som Euro star men inte Euro star. På Gare du Nord finns en separat Thalys lounge men den verkar mycket enklare än Euro Stars.

Review: the Eurostar lounge at Paris Gare du Nord station

kk
 

peng

Medlem
Euro Star lounge access är ytterligare en lokal perk som är svår att få nåt grepp på. Finns olika bud på vilka länders kort ger access: Europa eller bara de riktigt lokala: UK/Frankrike/Belgien. Jag ska antagligen åka Thalys snabbtåg Paris Gare du Nord till Cologne i sommar och ska testa om jag kommer in, kommer ju inte ha en Euro star biljett. Thalys är samma bolag som Euro star men inte Euro star. På Gare du Nord finns en separat Thalys lounge men den verkar mycket enklare än Euro Stars.

Review: the Eurostar lounge at Paris Gare du Nord station

kk

Jag blev nekad med svenskt Platinum på Eurostar-loungen i London, det var enbart brittiskt/franskt/belgiskt som accepterades.

Sen låg den loungen ”airside” bakom Eurostars incheckning och säkerhetskontroll, misstänker att det är liknande i Paris.
 
Jag blev nekad med svenskt Platinum på Eurostar-loungen i London, det var enbart brittiskt/franskt/belgiskt som accepterades.

Sen låg den loungen ”airside” bakom Eurostars incheckning och säkerhetskontroll, misstänker att det är liknande i Paris.
Mycket märkligt, i så fall ska väl alla AMEX utom svenska tillåtas hos Pontus t.ex?
 
Toppen