Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Sir Lemon

Medlem
Jo det inser jag. Jag är iaf glad att sträckan Lissabon-Kap Verde verkar vara narrow body men med riktiga business-säten :). Och så är jag väldigt glad i portugisiska rödviner så jag tror ändå det kan bli en nice resa. :cool:
OT: Jag älskar Portugal och dess invånare. Datade en period en tjej därifrån. Minns särskilt när jag inför att vi skulle bila ner från Lissabon till Algarve erbjöd hennes far (som såg lite orolig ut) att han skulle övningsköra lite med mig och han efter en stunds körande konkluderade med orden: You are approved of, Young man! ;) Cap Verde står fortfarande på min bucket list, dock numera med svensk käresta.

Njut av vistelsen! :)
 

obs

Medlem
Är det helt slut på *A award biljetter Stockholm->USA under sommaren?

Har kollat lite på SAS hemsida efter *A award biljetter till USA nu under sommaren men får bara meddelande om att det inte finns biljetter för hemresan (även när jag söker envägsresor!). Är det helt slut på biljetter i den perioden eller är det som vanligt SAS hemsida som är trasig?
 

JacobGBG

Medlem
Är det helt slut på *A award biljetter Stockholm->USA under sommaren?

Har kollat lite på SAS hemsida efter *A award biljetter till USA nu under sommaren men får bara meddelande om att det inte finns biljetter för hemresan (även när jag söker envägsresor!). Är det helt slut på biljetter i den perioden eller är det som vanligt SAS hemsida som är trasig?

Det finns massor.
 
  • Gilla
Reactions: obs

Flyer722

Medlem
Lite frustrerande att Ethiopian är vidöppet en hel del dagar närmsta året med mer än 4 platser i business hela vägen mellan Arlanda och Seychellerna, men varken jag eller SAS-folket på kundtjänst kan boka… Platserna syns både via SAS-Star Alliance söksidan, Air Canada och på awardhacks och (ibland) hos kundtjänst, men icke.
Förmodligen är det väl en bugg, då vissa sökningar ger träff men senare kan samma dag vara stängd, men det hade ju varit kul om det var sant.
Hade passat oss och @Kimmen00 ;)
Intressant har ethiopian börjat med att släppa 4 säten i business? Minns att det var max 2 tidigare.
 

Kimmen00

Medlem
Lite frustrerande att Ethiopian är vidöppet en hel del dagar närmsta året med mer än 4 platser i business hela vägen mellan Arlanda och Seychellerna, men varken jag eller SAS-folket på kundtjänst kan boka… Platserna syns både via SAS-Star Alliance söksidan, Air Canada och på awardhacks och (ibland) hos kundtjänst, men icke.
Förmodligen är det väl en bugg, då vissa sökningar ger träff men senare kan samma dag vara stängd, men det hade ju varit kul om det var sant.
Hade passat oss och @Kimmen00 ;)

Grymt surt.. ser massor men varje gång man ska boka på sas.se så ramlar man tillbaka till söket. Spökplatser verkar det som..
 

JacobGBG

Medlem
Skulle ni våga boka SAS flighter till HKG i vinter med transfer på separat biljett (till SEA) som enda syfte?

Man spar väldigt mycket poäng jmf med *A Award, men blir man fängslad för att man är tvungen att gå landside HKG så kvittar det.
 

FilipJ

Medlem
Skulle ni våga boka SAS flighter till HKG i vinter med transfer på separat biljett (till SEA) som enda syfte?

Man spar väldigt mycket poäng jmf med *A Award, men blir man fängslad för att man är tvungen att gå landside HKG så kvittar det.
SAS flyger väl inte till HKG längre?
 

palmen

Moderator
Skulle ni våga boka SAS flighter till HKG i vinter med transfer på separat biljett (till SEA) som enda syfte?

Man spar väldigt mycket poäng jmf med *A Award, men blir man fängslad för att man är tvungen att gå landside HKG så kvittar det.
SAS slutade flyga till hkg innan pandemin så den planen kommer inte gå att genomföra.
 

JacobGBG

Medlem
Där ser man hur väl uppdaterad jag är. Antar att man kan göra samma grej via Shanghai. Dock med ännu tyngre restriktioner och än mindre besparing då det blir längre avstånd från SEA.
 
Toppen