Senaste nytt

Problem att få tid att förnya svenskt pass

Avbokade precis dessa tider då det löste sig på morgonen:
Gävle 1 Juli
Uddevalla 30 Maj
Lite undrande så måste jag fråga varför du har bokat två tider överhuvudtaget?
Den andra tiden hade kanske någon bättre behövande kunnat tagit.

Men du behöver inte svara, jag tycker personligen att det är helt förkastligt att göra på det viset oavsett, när alla vet hur situationen är.

Lite undrande så måste jag fråga varför du har bokat två tider överhuvudtaget?
Den andra tiden hade kanske någon bättre behövande kunnat tagit.

Men du behöver inte svara, jag tycker personligen att det är helt förkastligt att göra på det viset oavsett, när alla vet hur situationen är.

Principiellt håller jag med, men det kan ju mycket väl tex handla om 2 personer. Är man två I familjen som behöver pass så kan man väl inte gå på samma tid utan måste faktiskt boka två?

Principiellt håller jag med, men det kan ju mycket väl tex handla om 2 personer. Är man två I familjen som behöver pass så kan man väl inte gå på samma tid utan måste faktiskt boka två?
Japp, alla måste nu boka egna tider, alla tider är personliga och kan inte ändras i efterhand.
Att hitta tider för mer än bara 1st har varit riktigt svårt dom senaste veckorna.

Återigen ska det försvåras för oss utlandsboende, jag har nämligen inga av dessa e-legitimationer, försökte registrera mig för Freja eID men tror inte att jag blir godkänd då jag inte bor i Sverige. Tur att jag hann boka en tid innan denna idioti. Är nästa steg att förbjuda oss utlandssvenskar att förnya sina pass under sina Sverigebesök?

Återigen ska det försvåras för oss utlandsboende, jag har nämligen inga av dessa e-legitimationer, försökte registrera mig för Freja eID men tror inte att jag blir godkänd då jag inte bor i Sverige. Tur att jag hann boka en tid innan denna idioti. Är nästa steg att förbjuda oss utlandssvenskar att förnya sina pass under sina Sverigebesök?

Har du inget svenskt bankkonto längre?

Dessutom (från artikeln):
Den som inte har en e-legitimation kan ringa till 114 14 och få hjälp av polisens operatörer att boka en tid. Det går även att genomföra en bokning via ombud som har e-legitimation, skriver polismyndigheten.

Toppen