Singapore Airbus 350 eller Austrian Boeing 777?

jerixon skrev:Jag gillar båda bolaget.Som fan av Swiss och Austrian så gillar jag stolen. Speciellt om man kan få bulkhead. Sover alltid kanon.Maten på Austian och kaffet är gott medans jag tvärt emot andra tycker maten är bra på Singapore.Har haft någon halvdan rätt men det flesta har varit bra. Ska se till att jämföra lite mer i vår då jag har ett gäng resor igen med dem.Har flugit båda ANA och Austrian tidigare och i mitt tycke är de mycket stabilaKlicka för att utvidga...
Gött att höra. Får samma uppfattning när jag läser rapporter och kollar tuben. Känns som en bra bokning.

Hafermann skrev:Jag tycker att Swisstolen är ganska bra. Men vad gäller tronsätena, måste man vara Senator för att kunna boka dem?Klicka för att utvidga...
Vad gäller för "tronsätena" på Austrian, är de bokningsbara när man bokar awardresa 2-4-1?

inka skrev:Vad gäller för "tronsätena" på Swiss, är de bokningsbara när man bokar awardresa 2-4-1?Klicka för att utvidga...
Om du är Senator Ja, annars Nej. Så var det tidigare i alla fall, om något ändrats låter jag vara osagt.

inka skrev:Vad gäller för "tronsätena" på Austrian, är de bokningsbara när man bokar awardresa 2-4-1?Klicka för att utvidga...
7A/7K är möjligtvis valbara. Det var de i alla fall när jag bokade en revenue-biljett i veckan (då valbara utan avgift). Om man vill sitta precis framför toaletterna är en annan fråga.

SimonXYZ skrev:7A/7K är möjligtvis valbara. Det var de i alla fall när jag bokade en revenue-biljett i veckan (då valbara utan avgift). Om man vill sitta precis framför toaletterna är en annan fråga.Klicka för att utvidga...

Fast det är väl bara halvt tronsäte. Tunt armstöd mot korridoren.

@inka Jag har en awardbokning utan någon status hos Austrian. Kan välja platser enl nedan. Hela rad 1, mittplatserna på rad 2 och alla tronsäten har varit blockade sedan bokning.

Edit: kan låna tråden lite och fråga om vilka säten (av de tillgängliga enligt bilden nedan) som rekommenderas när vi flyger 2 tillsammans? Funderar på att byta till rad 8.

eddo skrev:Edit: kan låna tråden lite och fråga om vilka säten (av de tillgängliga enligt bilden nedan) som rekommenderas när vi flyger 2 tillsammans? Funderar på att byta till rad 8.Klicka för att utvidga...
Vad jag förstår så är rad 8 en egen avdelad del i business med enbart totalt 6 säten, så verkar ju bra när man reser 2, nackdelen kanske är toalett och "gallery" precis framför? Men är bara mina egna spekulationer, har inte flugit business med Austrian (än).

Öppnas tronsäten på rad 1,3 och 5 upp vid incheckning eller måste man alltid betala för dessa?

Har ett flyg från BKK->VIE i november där jag valt ett tronsäte på rad 7. Vet inte riktigt om jag gillar den då den är så nära kanten + nära toaletten. Någon annan som provat den platsen?

gneken skrev:Har ett flyg från BKK->VIE i november där jag valt ett tronsäte på rad 7. Vet inte riktigt om jag gillar den då den är så nära kanten + nära toaletten. Någon annan som provat den platsen?Klicka för att utvidga...

Inte provat själv men gjorde samma research på 7A nyligen och hittade lite videos där man ser sätet i förbifarten:

gneken skrev:Öppnas tronsäten på rad 1,3 och 5 upp vid incheckning eller måste man alltid betala för dessa?Har ett flyg från BKK->VIE i november där jag valt ett tronsäte på rad 7. Vet inte riktigt om jag gillar den då den är så nära kanten + nära toaletten. Någon annan som provat den platsen?Klicka för att utvidga...
Ja dom öppnas upp. Åkte samma sträcka i januari 2022

inka skrev:Vad jag förstår så är rad 8 en egen avdelad del i business med enbart totalt 6 säten, så verkar ju bra när man reser 2, nackdelen kanske är toalett och "gallery" precis framför? Men är bara mina egna spekulationer, har inte flugit business med Austrian (än).Klicka för att utvidga...

Satt på rad 8 under en flygning till Bangkok och stördes varken av galley eller toaletter som är i närheten. Riktigt trevligt med en egen liten minikabin. Hade bokat samma igen.

eddo skrev:@inkaJag har en awardbokning utan någon status hos Austrian. Kan välja platser enl nedan. Hela rad 1, mittplatserna på rad 2 och alla tronsäten har varit blockade sedan bokning.Edit: kan låna tråden lite och fråga om vilka säten (av de tillgängliga enligt bilden nedan) som rekommenderas när vi flyger 2 tillsammans? Funderar på att byta till rad 8.Klicka för att utvidga...

Behöver bägge korridoråtkomst?

Back