Senaste nytt

Singapore Airbus 350 eller Austrian Boeing 777?

palmen

Moderator
Med tanke på att maten på SQ är oätlig så hade jag valt Austrian och deras fantastiska Do&Co catering.
Är inte detta lite av en överdrift att maten är oätlig på Singapore Airlines i business?
Må så vara att kvalitén skiftat lite men nu har jag bara 2 flighter att jämföra med för egen del och det är bland det bättre jag ätit i business på longhaul. Betydligt bättre än det mesta jag fått på SAS som är det jag frekventerar mest i business annars.

Min första resa med Singapore Airlines i business på A350, båda måltiderna är från book the cook.
[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester | Sida 31 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Kebalibre

Medlem
Är inte detta lite av en överdrift att maten är oätlig på Singapore Airlines i business?
Må så vara att kvalitén skiftat lite men nu har jag bara 2 flighter att jämföra med för egen del och det är bland det bättre jag ätit i business på longhaul. Betydligt bättre än det mesta jag fått på SAS som är det jag frekventerar mest i business annars.

Min första resa med Singapore Airlines i business på A350, båda måltiderna är från book the cook.
[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester | Sida 31 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Oätlig skulle jag vilja påstå är en kraftig överdrift. Jag har bara flugit 7 segment med SQ men alltid varit mycket nöjd, utom vid ett tillfälle med 1 book the cook-lobster.

Hafermann

Medlem

Jag har bara gjort en SQ i C. Shorthaul intra Asien. Måste säga att det var ganska bra, annars hade jag inte övervägt att flyga dem igen.

Alf

Medlem
Jag tycker nog att det är en stor överdrift att säga att maten är oätlig i business. Nu skrev jag själv så i min reserapport men jag får nog skylla mej själv. Jag hade beställt Lobster Thermidor från Book The Cook och. Tyvärr var denna rätt vid det tillfället mycket dålig och i det närmaste oätlig. Nu har jag provat just Lobster Thermidor på flera Asiatiska flygbolag och det är väldigt sällan jag varit nöjd med denna rätt på ett flygplan. Nu får det vara slut på att chansa på denna rätt. Hade jag tagit något annat tror jag inte jag hade blivit besviken.

Kebalibre

Medlem
Jag tycker nog att det är en stor överdrift att säga att maten är oätlig i business. Nu skrev jag själv så i min reserapport men jag får nog skylla mej själv. Jag hade beställt Lobster Thermidor från Book The Cook och. Tyvärr var denna rätt vid det tillfället mycket dålig och i det närmaste oätlig. Nu har jag provat just Lobster Thermidor på flera Asiatiska flygbolag och det är väldigt sällan jag varit nöjd med denna rätt på ett flygplan. Nu får det vara slut på att chansa på denna rätt. Hade jag tagit något annat tror jag inte jag hade blivit besviken.
Jo det är en chansning. Min ratio ligger för tillfället på 3/4 till fördel för de väl tillagade.

jerixon

Medlem
Jag gillar båda bolaget.
Som fan av Swiss och Austrian så gillar jag stolen. Speciellt om man kan få bulkhead. Sover alltid kanon.
Maten på Austian och kaffet är gott medans jag tvärt emot andra tycker maten är bra på Singapore.
Har haft någon halvdan rätt men det flesta har varit bra. Ska se till att jämföra lite mer i vår då jag har ett gäng resor igen med dem.
Har flugit båda ANA och Austrian tidigare och i mitt tycke är de mycket stabila :)

Toppen