Senaste nytt

25% hjälp att behålla status för Guld resp Diamond med kvalificeringsperiod till maj-juli 2022

DrGold

Medlem
Lång rubrik men svårt att sammanfatta koncist. Hittade följande skrivelse under Frågor och svar på SAS hemsida:

"På grund av coronasituationen har SAS beslutat att fortsätta hjälpa EuroBonus-medlemmar med 25 % av poängen samt flygsegment för att lättare kunna behålla sin medlemsnivå.

Detta gäller för medlemmar vars kvalificeringsperiod slutar i maj, juni eller juli 2022 (med medlemsnivå som går ut augusti, september eller oktober 2022).

Kvalificerande flygsegment, Guld 12, Diamant 23

Statuspoäng: Guld 11 250, Diamant 22 500

Poängen kommer automatiskt att registreras och synas på ditt medlemskonto senast i slutet av maj 2022.

För att hitta din kvalifikationsperiod, logga in på ditt EuroBonus-konto på SAS webbplats. Du kan se utgångsdatumet för din kvalificeringsperiod under Mitt EuroBonus. I SAS App kan du se utgångsdatumet för din kvalificeringsperiod på fliken "Me"."

Se även bifogad skärmdump. Länk till informationen (läs under rubrik "Hur behåller jag min medlemsnivå?"):

Frågor och svar | SAS

Detta skulle vara aktuellt för mig, jag är EBG med kvalificeringsperiod som går ut 30 juni, men jag har inte fått någon info via mail. Är detta nåt nytt som de ännu inte hunnit kommunicera individuellt till berörda? Eller är det någon annan som fått info?

Screenshot_20220405-125702_Chrome.jpg
 

Basicjava

Medlem
Har lite svårt att förstå, så jag som har kvalificeringsperiod 1 Januari till 31 December måste får ihop 45.000 p för att nå guld igen.
Ingen rabatt så att säga.Några tips på hur man kan tjäna ihop extra poäng? Precis skaffat Mastercard så kommer få lite poäng där men utan 4xpoäng kampanj är jag nog körd för i år =(
 

trekker

Medlem
Har lite svårt att förstå, så jag som har kvalificeringsperiod 1 Januari till 31 December måste får ihop 45.000 p för att nå guld igen.
Ingen rabatt så att säga.Några tips på hur man kan tjäna ihop extra poäng? Precis skaffat Mastercard så kommer få lite poäng där men utan 4xpoäng kampanj är jag nog körd för i år =(
Om inget oförusett händer så är ju det nästan ett normalt år så då lär inga bonusar behövas.
 
Toppen