Hej,
Någon mer än jag som reagerat på SAS prissättning inrikes sedan pandemins start?
Jag flyger ofta (både privat och i tjänsten) inrikes i Sverige. På senare tid är det oftast betydligt billigare att boka 2 separata biljetter tex GOT-ARN + ARN-SDL än att göra en genomgående bokning GOT-ARN-SDL.
Ett exempel:
GOT-ARN-SDL 6 Juni kl 16.10-18.55 kostar 3021 kr/person (Go light)
GOT-ARN 6 Juni kl 16.10-17.10 kostar 849 kr (Go light)
ARN-SDL 6 Juni kl 17.50-18.55 kostar 899 kr/person (Go light)
Summa separata biljetter 849 + 899 = 1748 kr/person
Alltså nästan dubbelt så dyrt med en genomgående bokning än 2 separata bokningar!!!
Liknande scenario om man väljer SAS Go Smart eller Plus Smart.
Att åka på 2 separata biljetter är inte optimalt om man reser med familj och behöver ha bagage (vi har testat detta några gånger men fått till svar att de inte kan checka in bagaget hela vägen. Som tur är har jag vid dessa tillfällen haft en genomgående biljett för mig själv som jag kunnat "registrera" bagaget på).
Det är inte heller så kul med separata biljetter vid eventuella förseningar.
Skall det verkligen behöva vara såhär?
Någon mer än jag som reagerat på SAS prissättning inrikes sedan pandemins start?
Jag flyger ofta (både privat och i tjänsten) inrikes i Sverige. På senare tid är det oftast betydligt billigare att boka 2 separata biljetter tex GOT-ARN + ARN-SDL än att göra en genomgående bokning GOT-ARN-SDL.
Ett exempel:
GOT-ARN-SDL 6 Juni kl 16.10-18.55 kostar 3021 kr/person (Go light)
GOT-ARN 6 Juni kl 16.10-17.10 kostar 849 kr (Go light)
ARN-SDL 6 Juni kl 17.50-18.55 kostar 899 kr/person (Go light)
Summa separata biljetter 849 + 899 = 1748 kr/person
Alltså nästan dubbelt så dyrt med en genomgående bokning än 2 separata bokningar!!!
Liknande scenario om man väljer SAS Go Smart eller Plus Smart.
Att åka på 2 separata biljetter är inte optimalt om man reser med familj och behöver ha bagage (vi har testat detta några gånger men fått till svar att de inte kan checka in bagaget hela vägen. Som tur är har jag vid dessa tillfällen haft en genomgående biljett för mig själv som jag kunnat "registrera" bagaget på).
Det är inte heller så kul med separata biljetter vid eventuella förseningar.
Skall det verkligen behöva vara såhär?