Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Frågan är bara om dom kan validera QR-koden. Det kunde dom inte i Kanada åtminstone, så där fick dom läsa texten och kolla med ID. Men det gällde!!!
Kanske olika I olika delar? När jag i Montreal höstas så kunde den absoluta majoriteten av ställen validera QR-koden. Bara en rätt liten del som behövde läsa manuellt.

(sedan ska ju koden fortsatt användas ihop med id så klart. Det gjordes kanske inte riktigt alltid...)

Kanske olika I olika delar? När jag i Montreal höstas så kunde den absoluta majoriteten av ställen validera QR-koden. Bara en rätt liten del som behövde läsa manuellt.

(sedan ska ju koden fortsatt användas ihop med id så klart. Det gjordes kanske inte riktigt alltid...)
Jo, så är det säkert. Jag är inte ens säker på att ställen i Alberta kan validera kod från Quebec. De verkar ha olika system i det där landet :D

Där har EU gjort ett riktigt bra jobb!

Kommer att mellanlanda i Lissabon på vägen hem från New York. Står att det krävs ett negativt PCR för att komma in eller transfer i Portugal. Hur har ni andra gjort? Tittar man på information om covid test i New York så står det att det är gratis för utländska medborgare. Någon som har erfarenhet av det? Var det en smidig process.

Kommer att mellanlanda i Lissabon på vägen hem från New York. Står att det krävs ett negativt PCR för att komma in eller transfer i Portugal. Hur har ni andra gjort? Tittar man på information om covid test i New York så står det att det är gratis för utländska medborgare. Någon som har erfarenhet av det? Var det en smidig process.

När skall du åka? Det lutar åt att Portugal släpper kravet från 9:e februari

Portugal to drop COVID test requirement for arriving passengers | Reuters

Jag åker hem den 25:e februari så då kanske problemet är löst Tack för svaret. När jag ändå har en expert på tråden. En off topic fråga. Har en bokning hem i bussines med Tap från New York. Finns möjlighet att boka om till Swiss samma dag. Förlorar en halv dag på att boka om. Vilket bolag skulle du valt att resa hem med?

Jag åker hem den 25:e februari så då kanske problemet är löst Tack för svaret. När jag ändå har en expert på tråden. En off topic fråga. Har en bokning hem i bussines med Tap från New York. Finns möjlighet att boka om till Swiss samma dag. Förlorar en halv dag på att boka om. Vilket bolag skulle du valt att resa hem med?
Swiss alla dagar i veckan och två gånger på helgen

Ni som flugit till Miami senaste dagarna, hur ser det ut vid immigration? Långa köer och extra lång tid pga covid? Vill få en bild över hur jobbigt det blir med småbarn.

Samt, var kontrolleras det att man har vaccin och neg test?
Reste till MIA i lördags, alla papper kollades på ARN. Väl i MIA så hade vi otur med annat inkommande plan innan oss, så dryga 1-2 timmar i kö. När det väl var min tur så vanliga frågorna, inget om Covid.
Väl i Florida så enstaka enstaka maskkrav, känns precis som vanligt. Covidpass visades aldrig.

Bara för att se till att rätt information anges: Portugal accepterar negativt antigen också.

Det är nio månader dit. Vad som gäller om nio månader är det ingen som vet. Jag hade nog väntat med den frågan till augusti.

Inresa är inte problemet, men vad du kan göra i USA. Nu är Gov. Ron DeSantis ingen fan av vetenskapen så Florida har inga krav som t.ex. NYC.

Man får helt enkelt undvika delstater som har vaccinationskrav från 5 år för att få gå och äta på restaurang. Känns lite väl hårddraget faktiskt..

Man får helt enkelt undvika delstater som har vaccinationskrav från 5 år för att få gå och äta på restaurang. Känns lite väl hårddraget faktiskt..

Dessutom, om jag förstår saken rätt, så kan det vara lite olika regler i samma delstat då county eller city kan ha ett eget reglemente.

Toppen