Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Ah! Nu är jag med. Jag kan inte svara på det riktigt - huruvida man får en bekräftelse efter det steget. Kanske någon annan som vet?

Man får ingen bekräftelse, men skärmdumpa gärna din pdf, om inte annat så för sas-incheckningsfolket på GOT. Övernattade på Radisson Hamburg AirPort för nån vecka sedan så jag var tvungen att gå ”ut”. Inte minsta tillstymmelse till kontroll, då iaf.

Det är inte bara Lena på Pontus som har det kämpigt med säkerhetskontroller av ny personal.
Kökaos hotar på flygplatserna | SvD

"Marktjänstbolaget Aviator – som bland annat sköter incheckning och lastning åt flera flygbolag på flera av Sveriges flygplatser, bland dem Arlanda – uppger att det förekommer väntetider på uppemot 8–12 veckor för säkerhetskontrollen.

Den processen brukar vanligtvis ta 2–4 veckor, säger bolagets vd Jonas Brundin"
.

Det blir en spännande tid framöver.

Det är inte bara Lena på Pontus som har det kämpigt med säkerhetskontroller av ny personal.
Kökaos hotar på flygplatserna | SvD

"Marktjänstbolaget Aviator – som bland annat sköter incheckning och lastning åt flera flygbolag på flera av Sveriges flygplatser, bland dem Arlanda – uppger att det förekommer väntetider på uppemot 8–12 veckor för säkerhetskontrollen.

Den processen brukar vanligtvis ta 2–4 veckor, säger bolagets vd Jonas Brundin"
.

Det blir en spännande tid framöver.

Men var är flaskhalsen?

Du kan ta flygplatsens address från googlemaps eller näliggande hotel

Ja, ingen kommer verifiera de uppgifterna vid checkin, och om någon klagar i Tyskland, så kan man förklara situationen där.

Toppen