Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Pinnen ska in flera centimeter i näsan och den ska möta motstånd. Därefter ska det svepas runt. Andra sätt att göra det på är fusk.
Jag vill minnas att när jag frågade om skillnader hos just vaccina i mitten på december så fick jag beskedet att de ungefär vid årsskiftet skulle byta till ett nytt test, som innebär test i yttre delen av näsan istället. Detta gällde antigen.

Men det behöver inte betyda fusk, så länge testet är designat för att användas på det sättet. Precis som det inte är fusk att inte ha någon pinne alls när man tar "gurgel test". Det som gäller är såklart att man tar varje individuellt test på det sätt det ska användas - och om det ska tas djupt i näsan och man inte gör det, ja då är det såklart fusk.

Är antigentestet låååånga pinnen genom snoken till bakre hjärnbalken?

Isåfall låter jag nog hellre mina vouchers brinna inne och väntar med USA resan. #livräddförsprutorochtester

Nej. Antigen (rapid) gör flera (ex vaccinationsgruppen) med topsliknande pinne.. Typ ngn cm upp i näsan. Gjort hos dem många gånger. Kittlar lite bara.
Finns som sagt olika test

Jag vill minnas att när jag frågade om skillnader hos just vaccina i mitten på december så fick jag beskedet att de ungefär vid årsskiftet skulle byta till ett nytt test, som innebär test i yttre delen av näsan istället. Detta gällde antigen.

Men det behöver inte betyda fusk, så länge testet är designat för att användas på det sättet. Precis som det inte är fusk att inte ha någon pinne alls när man tar "gurgel test". Det som gäller är såklart att man tar varje individuellt test på det sätt det ska användas - och om det ska tas djupt i näsan och man inte gör det, ja då är det såklart fusk.

ja, Vaccina i Täby har iaf bytt till nytt test med tops-pinne i yttre delen av näsan för antigen.

Om testet är ogiltigt genomfört kommer väl provsvar tillbaka som N/A snarare än Negativt/Positivt? Dvs testet identifierar inte någonting

Vaccinas nya variant är ett rejält lyft komfortmässigt. Testet jag gjorde i december kändes som en njurbiopsi via näsan jämfört med det test jag gjorde igår där man bara topsade någon centimeter upp i vardera näsborren.

Om testet är ogiltigt genomfört kommer väl provsvar tillbaka som N/A snarare än Negativt/Positivt? Dvs testet identifierar inte någonting

Nope. Eftersom testet bara letar efter covid variationer så kommer ett test som inte görs ordentligt tillbaka som negativt. Eller positivt om lite DNA ändå kom med.

Toppen