Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

011430121

Medlem
Jag bokade igår en resa LLA-NYC t/r i april med SAS/Swiss på utresan och Lufthansa/SAS på hemvägen. Jag fick en mailbekräftelse och såg resan på Mina Bokningar.

Nu kan jag inte längre hitta resan under Mina Bokningar och när jag söker på bokningsnumret står det att resan är avbokad. Jag har dock inte fått någon kredit på vare sig poäng, pengar eller Amex-voucher.

Anledning till detta? I SAS sökmotor finns samma resa kvar med platser på samma flyg men eftersom jag inte har kvar 2-4-1 vouchern kan jag inte enkelt göra en ny bokning.

Behöver jag kontakt kundtjänst eller löser det sig inom någon dag tror ni?
Hur slutade detta?
 

KED

Medlem
Visst kan man ringa SAS kundtjänst och slå ihop 2 award-enkelbokningar till en T/R resa? eller är jag en optimist här...
Du är optimistisk:). Det går inte att slå ihop 2 enkelresor med mindre än att avboka den ena och hoppas den kommer tillbaka för att sedan boka på den på den andra bokningen.
Åtminstone gällde det för mig i november…
 
  • Gilla
Reactions: fcx

lindblom

Medlem
Jag bokade igår en resa LLA-NYC t/r i april med SAS/Swiss på utresan och Lufthansa/SAS på hemvägen. Jag fick en mailbekräftelse och såg resan på Mina Bokningar.

Nu kan jag inte längre hitta resan under Mina Bokningar och när jag söker på bokningsnumret står det att resan är avbokad. Jag har dock inte fått någon kredit på vare sig poäng, pengar eller Amex-voucher.

Anledning till detta? I SAS sökmotor finns samma resa kvar med platser på samma flyg men eftersom jag inte har kvar 2-4-1 vouchern kan jag inte enkelt göra en ny bokning.

Behöver jag kontakt kundtjänst eller löser det sig inom någon dag tror ni?
Hur har det gått? Har samma problem själv.
 

John Rambo

Medlem
Jag satt i mellandagarna likt många andra och letade efter en lämplig voucher-resa då tilltänkt 2021 voucher brukad för Tokyo i Januari blev inställt.

Jag reflekterade över nedan när jag sökte på två möjliga destinationer; Cph-Male samt Cph-Cancun SAS bonus Star alliance;
På Cph-Malé fanns inte Business med som alternativ vilket det fanns på Cph-Cancun - se bifogade bilder. Jag har inte förr sett att business raden är helt borta, utan bara markerad ”ingen tillgänglighet”, men jag kunde inte hitta den ”raden” som alternativ på någon Cph-Malé oavsett datum. Finns inte business dit för SAS online bokning, eller är det bara så att den ”raden” försvinner när dessa inte längre finns kvar att boka? Tidigare har jag så vitt jag vet sett business alternativet, men med texten (likt på Cph-Can nedan) ”ingen tillgänglighet”.

85752549-D066-451A-9EDB-38FCA62FA1E6.png
A7A00E23-C7C2-4E47-86F8-2D01FA9E320B.png
 

fcx

Medlem
Jag satt i mellandagarna likt många andra och letade efter en lämplig voucher-resa då tilltänkt 2021 voucher brukad för Tokyo i Januari blev inställt.

Jag reflekterade över nedan när jag sökte på två möjliga destinationer; Cph-Male samt Cph-Cancun SAS bonus Star alliance;
På Cph-Malé fanns inte Business med som alternativ vilket det fanns på Cph-Cancun - se bifogade bilder. Jag har inte förr sett att business raden är helt borta, utan bara markerad ”ingen tillgänglighet”, men jag kunde inte hitta den ”raden” som alternativ på någon Cph-Malé oavsett datum. Finns inte business dit för SAS online bokning, eller är det bara så att den ”raden” försvinner när dessa inte längre finns kvar att boka? Tidigare har jag så vitt jag vet sett business alternativet, men med texten (likt på Cph-Can nedan) ”ingen tillgänglighet”.

Visa bifogad bild 125039 Visa bifogad bild 125040
Om business saknas på alla avgångarna i listan så tas den kolumnen bort helt på sidan. Samma gäller med att economykolumnen tas bort om alla avgångarna saknar tillgänglighet i economy.
 
Toppen