Vi har en 22 timmars layover i Vancouver på en flygning mellan London och Honolulu i februari. Nu vet jag att mycket kan ändras innan dess men tolkar jag det rätt så blir det rätt knivigt (omöjligt) med de uppdaterade reglerna när de skriver "Overnight connections are not possible at: Vancouver International (YVR)". Planen var att sova över en natt antingen på Fairmont på YVR eller något hotell i stan innan vi flyger vidare till HNL dagen efter.
Källa: Transit through Canada including to and from Alaska – Travel restrictions in Canada – Travel.gc.ca
Har jag tolkat något fel eller bör jag börja rodda i att boka om något av benen?
Med reservation för att jag tolkar fel. Men texten du skriver gäller transit där du stannar inom flygplatsområdet. Det är inte möjligt i Vancouver av någon anledning, men jag tänker att flygplatsen kanske stänger på natten och det är det de menar.
Om du kan komma in i Kanada alls så borde det vara möjligt att sova på hotell som du tänker dig, men du bör snarare titta på reglerna för att komma in i Kanada än transit - de känner jag inte till. Detta eftersom du faktiskt vill till ett hotell som är utanför något transitområde.