Senator
Moderator
Hej och tack för svar
Det är ARN till Newark, EWR, sorry där.
Vi reste SAS business Arlanda-Newark och United från Newark-San Francisco-Oahu-Maui.
SK903 på businessdisken på arlanda, jag tror han var från sas men är ej säker, tyvärr.
Det som knäckte oss mest var hånfullheten han utsatte oss för...nåt för SAS att jobba med...
First impression lasts...
Mvh/Jaws
Hej igen,
Nu vet vi lite mera, så nu kan vi hjälpa lite mer. Så här hade jag gjort, skrivit ett "fakta brev" till SAS Customer Relations:
http://www.sas.se/Customer-Relations/Feedback-form/?WT.ac=allt-om-resan_customer-care_kontakt-online
"Hejsan SAS Customer Relations,
Mitt namn är Jaws och den ÅÅÅÅ-MM-DD skulle jag och min fru på vår första affärsklassresa med SAS och United till Hawaii via Newark med SK903. Vi hade bokningsnummer xxxxxx Jag skulle gärna vilja beskriva lite om hur denna upplevelse startade på Arlanda, något vi var väldigt besvikna över
A
B
C
D
Mvh,
Jaws
".
Alla detaljer är viktiga, då kan man se vilken agent som arbetade. Håll dig till fakta och hur du upplevde detta. Vilka frågor ställde du, vilka svar fick du... På detta sätt når detaljerna denna agent och respektive chef.
Sedan gäller följande:
Har du en resa i affärsklass med något Star Alliance flygbolag har du rätt att vistas i alla bolags lounger på resdagen. Detta råder det ingen tvivel om. Jag uppfattar att alla dina bekymmer är på Arlanda och är kopplat till SAS.
Dock vill jag upp med flaggan kopplat till den vidare resan. Om det är så att ni stannade kvar i New York eller San Fran några dagar, sedan åkte vidare har ni inte nödvändigtvis tillgång till Uniteds lounger då inrikes affärsklass eller "First" som det heter i USA ingår inte loungen om det inte a) kopplas mot en internationell resa (i vissa fall, bara samma dag), b) du har ett köpt loungekort från United eller US Airways, eller c) status motsvarande "Star Gold" på något bolag.