Pellebobba
Medlem
Nu går vi lite off topic, men jag har numera fru och barnEftersom vi båda jobbar hemma hela tiden blir riskerna begränsat till förskolan. Det däremot har varit en svår situation där alla pedagoger på avdelningen har varit smittade. Så helt riskfritt har det inte varit, men vi har jobbat aktivt på riskminimering. Jag har inte översikt men min uppfattning är att det barn äldre än förskolan som smittat mer.
Back on topic så annonsera nu Canada att ALLA inkommande skall testas vid ankomst. Jag såg nyheten flasha förbi på TVn här:
https://www.cbc.ca/news/politics/trudeau-omicron-more-to-do-1.6267817
Incoming air travellers from all countries except the United States will be required to take COVID-19 tests when arriving in Canada, the federal government announced today.
The tests will be required of all travellers, regardless of their vaccination status, Health Minister Jean-Yves Duclos said today. The requirement will also apply to Canadian citizens and permanent residents.
Incoming travellers will have to self-isolate until they receive results of the test.
The new measure is part of Canada's rapidly evolving strategy to contain the spread of the omicron variant of the novel coronavirus.
Principiellt förståeligt men i praktiken svårt.
Om jag tolkar ovan rätt så innebär det i praktiken omöjligt att anlända till Kanada en onsdag eftermiddag och dagen efter flyga vidare någon annanstans, i detta fall Mexico?