Senaste nytt

Fredagstråden™

Imorgon ska jag flyga till ALC från GOT och sen resa på marken till Benidorm och Les Dunes Suites där. Ska bara ta det lugnt innan jag åker till CPH på torsdag kväll. Undra om det finns bredband i Spanien eller får man lov att försöka klara sig utan bc.se när man är där... ;)

Om du menar mobilt bredband så är 3G-täckningen urkass i Spanien i jämförelse med hur vi är vana vid här i Norden.

Precis vad jag tänkte göra efter en härlig, romantisk kväll :p

Det gäller att ha sina prioriteringar rätt! Du kan ju inte riskera att missa en massa trevliga diskussioner ikväll...

Det blev ett strikt NEJ från receptionen på Radisson Blu, vilket förvisso kan ha berott på gårdagen då jag bad om en uppgradering av för att sedan komma tillbaka och klaga på en trasig lampa och avsaknad av schampo i badrummet. Jag må visserligen ha gett ett fel första intryck, men rätt skall vara rätt.

Hursomhelst slutar det med att jag i ren frustration trycker ner husnyckeln i korken så hårt jag kan, innan det sprutar ut vin över hela golvet. Det visade sig vara lätt mousserande (Vihno Verde). Korken ligger tyvärr och flyter i flaskan, men vinet går fortfarande att dricka. Skål!

Det låter som att du bättrar på ditt intryck hos hotellpersonalen. Du får väl påpeka att om de lånat ut en öppnare åt dig, så hade de sluppit få vin på mattan...

Ett BC.se amenity kit ligger kanske mer inom räckhåll? :)

Ja kanske det. Problemet är att det finns risk att man glömmer att ta med amenity kits. En inbbygd korköppnare i carry-on väska är svårare att missa. :)

Kanske vi kan göra en kompromiss. Vad sägs om en Swiss Army Knife liknande surfplatta med inbyggd korköppnare?

Laphroaig Hur gott är inte det. Ser en Bäckfilm på tv och bara njuter av tillvaron. Så här ska det va när det är som sämst.

Om du menar mobilt bredband så är 3G-täckningen urkass i Spanien i jämförelse med hur vi är vana vid här i Norden.

Jag har ju en kompis som bor här och han brukar säga att Spanien är typ 10 år efter Sverige när det gäller Internet. Han har 6/1 ADSL hemma hos sig och det är typ det snabbaste Internet som går att få. Här på Les Dunes Suites i Benidorm går tom bc.se segt att navigera på, men sen om beror på att de bara har 802.11b wifi eller att de typ har mindre än 1 megabit/s låter jag vara osagt än så länge.

Man får kanske 0,5 megabit/s i nerladdningshastighet och laggande SSH sessioner (verkar som att Internet går ner några sekunder per minut för spotify hackar med.)

Har med mig ett 4G modem men man får knappt 3G här på stranden i en av de största turiststäderna i Spanien. Staden är väl den i världen med flest skyskapor per capita eller något sådant för övrigt.

Toppen