Senaste nytt

Fredagstråden™

Första fredagen på länge som faktiskt skall bli skön. Blir en liten tur ned till Halmstad (Öresundståg...) i helgen för att slappa och ha det skönt. Lite välbehövlig semi-ledighet efter många hektiska veckor.

Spenderar fredagskvällen på hotellet i Lissabon, men ack vilken ilska som uppstår när man inser att det behövs en korköppnare för att öppna vinet!

Jag vet inte hur många gånger vi lyckats hamna i den situationen - varje gång man kommer hem lägger man den (dyra) tillfälliga korköppnaren i en låda. Och så saknar man en nästa gång.

Försökte mig på att trycka ner husnyckeln men det funkade inte. Misstänker att psykofarmaka industrin ligger bakom detta då syftet med korkar enbart är att öka försäljningen av valium och hjärtmedicin… Jag får väl gå ner till receptionen och be om en korkskruv.

Det blev ett strikt NEJ från receptionen på Radisson Blu, vilket förvisso kan ha berott på gårdagen då jag bad om en uppgradering av för att sedan komma tillbaka och klaga på en trasig lampa och avsaknad av schampo i badrummet. Jag må visserligen ha gett ett fel första intryck, men rätt skall vara rätt.

Hursomhelst slutar det med att jag i ren frustration trycker ner husnyckeln i korken så hårt jag kan, innan det sprutar ut vin över hela golvet. Det visade sig vara lätt mousserande (Vihno Verde). Korken ligger tyvärr och flyter i flaskan, men vinet går fortfarande att dricka. Skål!

En korköppnare borde vara lika självklar som en reserouter i packningen... :cool: Självklart inte i handbaggaget även om man oftast lyckas även med det men synd den gången man inte gör det!

Toppen