Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Reno - allt är kasst, maten är dålig och det finns inget att se eller göra. 95 % gamlingar med rullatorer. Kanske det sunkigaste USA har att erbjuda. Eller nej Scranton ligger också bra till för den delen.

Den är plättlätt..en liten håla vid gränsen till polen från Litauen där jag blev tvungen att slagga över och det hotellet låg mitt emot ett truck stop där föräldrar gick runt och sålde sina ungar till chaffisarna..det var det sjukaste jag varit med om..

Las Vegas.... tycker stan var tråkig. Kan ju bero på lite att jag inte spelar och så. Men allt handlade ju om att pengar, På hotellet så står det 10 receptionister och checkar in, på löpandeband, frågade du något så kändes det mest som det var besvärligt. Vet liksom inte vad man ska göra där? Det enda trevliga var väl att man varit där och sett det hela.

Jakarta
Otroligt ful stad.
Få sevärdheter.

Amman
Slåss med ovan om titeln "fulast stad".
Du har sett alla sevärdheter på typ en halv dag. Jag var där i, eh, fem dagar. Kul.

Doha
Utöver ett par köpcentrum och ett mycket fint museum (Islamic Arts) finns noll att göra.
Omöjligt att ta sig runt till fots...
...och taxibilar finns knappt.

Måste försvara Finland lite, har flera gånger kört landvägen till Helsingfors och visst bor det en del speciella människor i byarna precis som det gör i alla mindre samhällen i Småland, Värmland och för att inte säga Blekinge, spenderar hellre en vecka i Kilpisjärvi än var som helst i Blekinge. men det är klart har man bott i Tornedalen har man perspektiv som normala sörlänningar saknar. :)

Måste också tillägga att efter 3 år i Uddevalla, vill jag inte återvända dit, fulare stadsplanering går inte att hitta...

Last edited:
Dallas, TX - nog för att det alltid (nästan..!.) är kul att åka till en plats för första gången oavsett. Men, andra och efterföljande gånger till Dallas blir bara tråkigare och tråkigare. Jobba, äta (mycket!), köpa grejor och sova; vad mer finns att göra där?
De som jobbade på kontoret där "flyddde" till andra ställen (allt i från att ta bilen till Houston till sista minuten charter till Mexico eller lite längre bort i Centralamerika) över helgerna ...

Ringarum... rastplatsen, vid macken, serverar inget som är bra alls ... de lever nog på alla bussar som stannar och rastar där. Åk hellre lite längre till Kårtorp, där är maten mycket bättre och miljön trevligare.

Last edited:
Bryssel. De har Grand Place men inte mycket mer och det var väl därför de en gång fick EU-högkvarteret. En liten sunkig håla till huvudstad som inte upplevedes som en rival för varken Paris eller Bonn/Berlin :p

Avstår även Oslo för privatresor. Ett flertal tjänsteresor har inte givit mersmak.

Nu valde jag medvetet två "civiliserade" städer. Det finns naturligtvis betydligt värre platser som konkurrerar i en egen division.

Ringarum... rastplatsen, vid macken, serverar inget som är bra alls ... de lever nog på alla bussar som stannar och rastar där. Åk hellre lite längre till Kårtorp, där är maten mycket bättre och miljön trevligare.

Hehe har bott 17 år i byhålan söder om Ringarum, Gusum. Macken suger bängfett, den är både dyr och dålig, signifikant för hela E22 är avsaknad av trevliga rastplatser men E22 befolkas ju bara av urinvånare och dessa förhatliga Stockhomare som envisas med att åka till öjäveln utanför Kalmar. De verkar ta med sig älsklingssysslan köa på vägen :cool:. Ingen Stockholmsölänning här?????? Oupps...

Sällar mig till den generella Finlandsskaran, efter dryga 1200 finlandsturer (jobbat på Viking o Silja) så är jag nöjd (sorry Palomäki) med min kvot. Tänker ständigt på en av mina Överstyrmän som hade två teser om Finland: Jag jobbade 2 år på Sydamerika och pratar flytande Spanska + en gnutta Portugisiska men efter 15 år på Finlandstrafiken så kan jag inte ett ord, hur kan det komma sig?
Den andra var "Hej och välkommen till Finland, här vrider vi klockan en timme fram och femton år tillbaks"

Last edited:
"Hej och välkommen till Finland, här vrider vi klockan en timme fram och femton år tillbaks"

Den har han snott från Andres Lokko, fast då om när tåget anläder från Stockholm till Göteborg... ”Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka klockan? Två år?” Eller så kan det va tvärtom, att Lokko snott den...

Toppen