Jag råkade ut för samma (fast med Swiss), att resa till Zrh ställdes in och de inte bokade om. Fortsättningen till JNB fanns kvar. när jag ringde in fick vi nya platser på planet som går två timmar tidigare än vårt ursprungliga.TP12 skrev:Jaha, då ställde SAS in första benet i vår poängresa till Dubai om en månad. Var cph till zrh. Ingen ombokning trots att senare flight finns tillgänglig med fyra platser i plus (vilket är exakt vad vi behöver)....Klicka för att utvidga...
Det är bara att ringa in och be dem boka om er till den senare flighten!TP12 skrev:Jaha, då ställde SAS in första benet i vår poängresa till Dubai om en månad. Var cph till zrh. Ingen ombokning trots att senare flight finns tillgänglig med fyra platser i plus (vilket är exakt vad vi behöver)....Klicka för att utvidga...
Maja skrev:Det är bara att ringa in och be dem boka om er till den senare flighten!Klicka för att utvidga...
När fick ni ombokningen och när skall ni flyga?TP12 skrev:Var jag som kollat lite för snabbt. Den senare flighten var med Swiss så den ville de inte boka om till. Fanns en kvällsflight men då hade vi missat vårt plan i zrh.Lösningen blev en flight ner kvällen innan. Frågade om vem som skulle täcka hotellkostnaden varpå hon svarade att jag skulle skicka in kvitton för att få ersättning av SAS. Någon som haft någon framgång med detta eller var det bara ett sätta för kundtjänst att slippa diskutera frågan?Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:När fick ni ombokningen och när skall ni flyga?Klicka för att utvidga...
Jag fick dela upp en hemresa med SAS för några år sedan, efter att de ändrat bokningen några gånger.TP12 skrev:Var jag som kollat lite för snabbt. Den senare flighten var med Swiss så den ville de inte boka om till. Fanns en kvällsflight men då hade vi missat vårt plan i zrh.Lösningen blev en flight ner kvällen innan. Frågade om vem som skulle täcka hotellkostnaden varpå hon svarade att jag skulle skicka in kvitton för att få ersättning av SAS. Någon som haft någon framgång med detta eller var det bara ett sätta för kundtjänst att slippa diskutera frågan?Klicka för att utvidga...
ekf skrev:Jag fick dela upp en hemresa med SAS för några år sedan, efter att de ändrat bokningen några gånger.Vi fick sova över i CPH på vägen hem till GOT från GVA, bokade ett rimligt prissatt hotell i närheten av CPH och skickade sedan in kvitto för hotell samt metro efter hemkomst, inga problem.Klicka för att utvidga...
Hoppar ni över delar av resan kommer resten av resan att bli "void" dvs cancellerad så det bör ni inte göra.Griffin skrev:Har en award-flygning till IAD i december där de nu bytt till A340, så det är ju dåliga nyheter. Kommer egentligen spendera huvuddelen av resan i New York och står i begrepp att boka andra praktiska detaljer kring resan, tex hotell. Vad är rimlig förväntan på flygresan? Ombokad via ex EWR? Senare datum för avresa känns inte troligt mht att även hemresan har en A340 tilldelad i nuläget. Om det skulle bli via EWR, vad händer med återresan i fallet om vi skulle hoppa över ett eventuellt EWR-IAD-ben?Klicka för att utvidga...
För att en flygbiljett skall vara giltig krävs det, i princip uteslutande, att man flyger alla de biljetterade sträckorna och i just den ordningen. Att kliva av självmant på det sättet är inte att rekommendera.Griffin skrev:Om det skulle bli via EWR, vad händer med återresan i fallet om vi skulle hoppa över ett eventuellt EWR-IAD-ben?Klicka för att utvidga...
ptotheg skrev:Nu fick jag ett nytt ändringssms på min referens som innehåller en 737-700. Kan för mitt liv inte se några ändringar i tid eller typ av flyg. Kan man kolla VAD som är ändrat utan att ringa SAS?mvh nyfikenKlicka för att utvidga...
palmen skrev:99,99% säkerhet blir den canceled. SAS har inte meddelat något om när de börjar flyga till Boston igen. Min gissning är att det tidigast sker till sommartabellen 2022.Klicka för att utvidga...
Nander skrev:Hmm, jag antar att det inte är mycket jag kan göra annat än att vänta och se om den blir inställd?EDIT: Jag kollade igen, och SAS' hemsida har uppdaterat och säger nu Airbus A340-300. Google säger att dessa har gått i pension. Dåligt tecken antar jag?Klicka för att utvidga...
Griffin skrev:Har en award-flygning till IAD i december där de nu bytt till A340, så det är ju dåliga nyheter. Kommer egentligen spendera huvuddelen av resan i New York och står i begrepp att boka andra praktiska detaljer kring resan, tex hotell. Vad är rimlig förväntan på flygresan? Ombokad via ex EWR? Senare datum för avresa känns inte troligt mht att även hemresan har en A340 tilldelad i nuläget. Om det skulle bli via EWR, vad händer med återresan i fallet om vi skulle hoppa över ett eventuellt EWR-IAD-ben?Klicka för att utvidga...
Själv fick jag också en ombokning, men bara åt ena hållet. Givetvis på en dag som inte passar. Blir ett samtal till SAS imorgon...Griffin skrev:Idag kom ändringen, ombokad till dagen efter både ut och hem!Klicka för att utvidga...
rsimon skrev:Fått ännu fler ändringar i min mileage run till ZRH i december. Nu har jag ett ben ARN-OSL och sedan ZRH-CPH-ARN, lol. Riktigt dåligt med flyg och det mesta blandar in Swiss om man kollar SAS hemsida i dag på denna rutt. Ska jag ha några förhoppningar att få min Plus Pro ombokat till direkt LX-metall på SK-nummer och få fyra gånger poäng?Klicka för att utvidga...