Verkligen. Tyvärr tappr jag allt mer förtroendet för Revolut allteftersom tiden går. Inte för att jag litar jättemycker mer på Curve heller, men om de får för sig något så håller de i alla fall inte mina pengar som gisslan… En lagom mellanväg som gör att jag nog kommer att använda enbart Curve framöver, när jag tömt mitt Revolutsaldo.Men ska vara försiktigt med kreativt användning av Revolut![]()
Jag håller med, mina pengar var aldrig gisslan men hotet fanns såklart. Tyvärr hittar jag inte vettig alternativ någon annanstans att ha valutakonto utan avgifter. Tips mottages gärnaVerkligen. Tyvärr tappr jag allt mer förtroendet för Revolut allteftersom tiden går. Inte för att jag litar jättemycker mer på Curve heller, men om de får för sig något så håller de i alla fall inte mina pengar som gisslan… En lagom mellanväg som gör att jag nog kommer att använda enbart Curve framöver, när jag tömt mitt Revolutsaldo.
Det är kanske förväntat. Ni får i pengar sen spenderar dem. Inget konstigt.Både jag och frugan använder Revolut för att överföra lönerna från Danmark, och hittills har vi aldrig fått några transaktionsfrågor.
Svaret är alltid samma. Nej det blir inte ett kontantuttag men hur mycket pengar du kan sätta in har samma gränser som ett kontantuttag. Så har det varit sedan "dag 1", den dag detta ändras lär du se en stor tråd om det här på forumet. Fram till dess så pratar vi inte om detta i onödan.
Har en revolut-nybörjarfråga. Om man sätter in pengar på Revolut via MC Premium - räknas det då som ett köp eller ett uttag?
Sorry för frågan då jag gissar att frågan varit uppe flertalet gånger men scrollade tillbaka ett par sidor här och kollade även Revoluts FAQ men hittade inget svar.