Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

pswe

Medlem
Efterfrågan kommer tillbaka nu! Talade med en agent tidigare i veckan, efter beslutet kring vaccinpass hade det exploderat i telefonerna.
Blir intressant att se om SAS släpper på mer kapacitet än nuvarande plan redan till sensommaren.
 

Big Birger

Medlem
Hur ska man kunna boka star alliance med poäng om man inte kommer fram när man ringer?
Det är bara att bita i den sura bananen och vänta i telefonen. Förr eller senare kommer du fram.

Pratade med en kompis igår som fick vänta i 2 timmar när han ringde sent på eftermiddagen. De svarade långt efter stängningsdags, och löste hans utmaning utan bekymmer. Så han var glad ändå.
 

Big Birger

Medlem
Pratade precis med en agent, efter ca: 1:15 timmes kö som EBG.

Efter att jag fått mitt ärende löst på ett bra sätt frågade jag hur många som är i kön. "Cirka 300 just nu", fick jag som svar.
Men när jag frågade hur många agenter som svarar i telefonen hörde jag hur han började skruva på sig. Fick inget vettigt svar där.
 
Hej vill tipsa om att det visst går att boka denna typ av resa själv. Avbokade i veckan då SAS släppte fler Businessbiljetter till västkusten. Avbokade då min ARN-LAX IAD-ARN ( med mellanlandningar i CPH såklart)

Välj först att du ska betala med pengar och ” annan resa”
Fyll i destination samt varifrån du vill resa hem.
Välj de dagar du vill resa och gå vidare. NU gäller det att vara snabb och ändra till poäng.

Detta är kansle ingen nyhet för många här men som jag tolkar inlägget av Cedergren så hade han problem med att boka open jaw med SAS själv ink voucher.
Jag fick inte detta att fungera, så fort jag väljer "Annan Resa" så försvinner alternativet att välja poäng. Men det verkar funka att välja att betala med pengar och sedan välja "Annan Resa" och därefter byta ut bookingFlow=revenue mot bookingFlow=points i URL:en uppe i webbläsaren.
 

daniel_se

Medlem
EBG, ska bara avboka en USA resa nästa vecka, plats #5 och suttit 1.20h i kö än så länge. Suck....kanske bättre att välja något annat val när det bara skall avbokas en resa?
 

Davvelavve

Medlem
EBG, ska bara avboka en USA resa nästa vecka, plats #5 och suttit 1.20h i kö än så länge. Suck....kanske bättre att välja något annat val när det bara skall avbokas en resa?
Väntade 1.20 igår (basic) för att få svaren "ingen tillgänglighet, ingen tillgänglighet" som en robot nästan. Det hade ju varit bra om agenten själv kom med idéer också.
 

Big Birger

Medlem
Häromdagen frågade jag om tillgänglighet mellan Chicago och Frankfurt ett specifikt datum i augusti. Efter max 3 sekunder och 2 tangenttryckningar fick jag svaret att det inte finns någon tillgänglighet alls. "Computer says no".

Kändes hopplöst att ställa fler frågor. Lade på och ringde upp igen, och vips fanns det tillgänglighet efter 20 sekunders väntan och ganska många knapptryckningar.

Den första personen fick inget vidare betyg i kundundersökningen.
 

daniel_se

Medlem
Väntade 1.20 igår (basic) för att få svaren "ingen tillgänglighet, ingen tillgänglighet" som en robot nästan. Det hade ju varit bra om agenten själv kom med idéer också.
1.45h senare fick jag svar, var och hämtade kaffe 10 meter bort och hann inte till telefonen innan agenten lade på efter att ha sagt "Hallå!?" en gång.

Hur kan dom inte ha en funktion att de ringer upp?!?! Till och med svenska myndigheter har ju det nu för tiden och dom brukar ju inte direkt ligga i framkant vad det gäller kundbemötande.
 
Last edited:
Toppen