Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

Homer

Medlem
Tack för informationen men det var väl ganska väntat eftersom det bokstavligen står att 25p/100:- gäller vid köp av flygbiljetter.. ;)

Vad det står och hur det fungerar i verkligheten är inte nödvändigtvis samma sak när SAS är inblandat.
 

Fredde18

Medlem
Jag kan konstatera att två köp som hittills registrerats från helgen har fått poäng på rätt sätt utifrån kampanjen. Exempelvis 500kr köp i mataffären gav en post med 50p och en post med 100p. (Vi har vanliga kortet, ej premium)
 

MrRob

Medlem
Vadå, det ska ju vara 15+30p/100kr från i helgen? 25+50p/100kr för flygbiljetter från SAS.se.

Det är lite oklart (för mig) vad du vill ha sagt med ditt inlägg. Jag kommenterade att Homer fått 15p/100:- vid inköp av presentkort när det specifikt står att flygbiljetter ger 25p/100:-. Att SAS sen bjöd på 200% fler poäng i helgen som gick har ingenting direkt med saken att göra.

Vad det står och hur det fungerar i verkligheten är inte nödvändigtvis samma sak när SAS är inblandat.

Ja, att det finns logiska luckor och allmän inkonsekvens hos SAS är inte helt okänt :)
 

FilipJ

Medlem
Det är lite oklart (för mig) vad du vill ha sagt med ditt inlägg. Jag kommenterade att Homer fått 15p/100:- vid inköp av presentkort när det specifikt står att flygbiljetter ger 25p/100:-. Att SAS sen bjöd på 200% fler poäng i helgen som gick har ingenting direkt med saken att göra.



Ja, att det finns logiska luckor och allmän inkonsekvens hos SAS är inte helt okänt :)
Som jag tolkade det var det en kommentar om att bonuspoängen givits i fel mängd, inkluderat rabatten som var utlovad för helgen. Förstod inte hur hur du gjorde en koppling mellan CDON och SAS.
 

MrRob

Medlem
Som jag tolkade det var det en kommentar om att bonuspoängen givits i fel mängd, inkluderat rabatten som var utlovad för helgen. Förstod inte hur hur du gjorde en koppling mellan CDON och SAS.

Ok. Homer köpte presentkort i SAS EuroBonus Shop på test i hopp om att få 25p/100:- (+trippelpoängen) i helgen som gick.
 

igelkotten

Medlem
Jag kan bara se drygt hälften av fredagens transaktioner i poänglistan. För övriga på fredagen, samt lördag och söndag, så kan jag se de bland transaktioner på vanliga sidan men kan inte se att de gett några poäng öht. Har någon det likadant?
 
Toppen