Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

mha321

Medlem
Spendern/poängen under fliken eurobonus.
Jag ser knappt hälften av transaktionerna från fredagen och inget från lördagen. Det brukar vara lite upp och ner med hur lång tid det tar. Det kan både vara beroende på vad det är för underliggande transaktion, kanske till och med inlösare, men jag har också en känsla av att olika konton helt enkelt har lite olika cutoff tid. De kör nog inte alla samtidigt.

De som designade systemet har nog inte satt sig in i mentaliteten hos poöngjägare en kampanjhelg!
 

Kris

Medlem
Kollad precis hur det ser ut med registrerade poäng för dagens transaktioner. Har som vanligt fått en rad för ordinarie poäng som är rätt 15p/100 men ”extrapoängen” är ytterligare 20p/100 inte 30p/100 som det borde vara för premiumkortet. Hur ser det ut för er andra?
En datapunkt till. Samma här för mitt premiumkort. Samtliga transaktioner från igår har campaign points 20p/100kr oavsett i sek, utländsk valuta eller köp på sas.se. Får hoppas de löser det där utan att man behöver klydda en massa.
 

Ricci

Medlem
Jag ser knappt hälften av transaktionerna från fredagen och inget från lördagen. Det brukar vara lite upp och ner med hur lång tid det tar. Det kan både vara beroende på vad det är för underliggande transaktion, kanske till och med inlösare, men jag har också en känsla av att olika konton helt enkelt har lite olika cutoff tid. De kör nog inte alla samtidigt.

De som designade systemet har nog inte satt sig in i mentaliteten hos poöngjägare en kampanjhelg!
Sedan kanske Skatteverket gör en koll vad vi har för oss.....dvs tänk om vi tar dessa utlägg på företaget...;)
 

Nahoj

Medlem
Räknas köp av presentkort från saseurobonusshop som köp från SAS även om det handlar om annat företag än SAS?
Är ju hursomhelst en bra affär eftersom man får 5% Zupergift, Presentkort 29915-29919 | SAS EuroBonus Shop

Intressant! Värt att undersöka. Man kanske kan testa med ett litet köp, och om det blir registrerat som kampanjpoäng göra större köp imorgon (när man vet om det registreras som kampanjpoäng eller inte)?

Angående just presentkort, är det någon som vet om SAS vanliga presentkort i vanliga fall brukar ge 25 poäng per 100:-, eller gäller det enbart vid köp av flygresor?
 

Berglund

Medlem
Att köpa presentkort för att sedan köpa flygresor i dessa osäkra tider är modigt. Tänk vad många som det senaste året kunnat få tillbaka pengarna via sitt kreditkort när flyg blivit inställda och återbetalningen krånglat. Är man beredd att utsätta sig för den risken för ynka 5%? Om man köper resan med ett presentkort gäller heller inte nödvändigtvis ens kreditkortsförsäkring, om man nu tycker att den är viktig eller har ett värde.
 

Nahoj

Medlem
Att köpa presentkort för att sedan köpa flygresor i dessa osäkra tider är modigt. Tänk vad många som det senaste året kunnat få tillbaka pengarna via sitt kreditkort när flyg blivit inställda och återbetalningen krånglat. Är man beredd att utsätta sig för den risken för ynka 5%? Om man köper resan med ett presentkort gäller heller inte nödvändigtvis ens kreditkortsförsäkring, om man nu tycker att den är viktig eller har ett värde.

Håller med dig i det du skriver. Bra synpunkter! Skulle inte råda någon att köpa presentkort för större belopp, ifall man inte känner till företaget. Risken för att ett bolag skulle gå i konkurs, är betydligt lägre för ICA än för presentkortsföretaget Zupergift.
 

Nahoj

Medlem
Samma för mig. Jag har premium-kortet, och kan enbart se gårdagens transaktioner under "reserverade" än så länge.

Nu har gårdagens transaktioner (gjorda med mitt Premium-kort) poäng-registrerats. Dels en rad med ordinarie poängen (15 poäng per 100:- ), och dels en rad med kampanjpoängen (registrerats som 20 poäng per 100:- ). Kampanjpoängen borde ha registrerats som 30 poäng per 100:-. Återstår att se om det rättas till kommande dagar.
 
Toppen