Det förklarar inte vad länderna har gemensamt.Som nämnt ovan är det de länder EU har på sin undantagslista.
Det förklarar inte vad länderna har gemensamt.Som nämnt ovan är det de länder EU har på sin undantagslista.
Det förklarar inte vad länderna har gemensamt.
Det jag är nyfiken på är varför just dessa länder är undantagna, ur synvinkeln att man inte avråds från att resa dit. Att de är med på samma lista är i och för sig en sak de har gemensamt, men det förklarar inte varför de är på just samma lista. Jag undrar helt enkelt vad det är som gör att just dessa betraktas annorlunda när det gäller avrådan att resa dit.Förstår inte? Jag skrev ju vad de har gemensamt. Tolkar du möjligen in något som inte står där?
Det jag är nyfiken på är varför just dessa länder är undantagna, ur synvinkeln att man inte avråds från att resa dit. Att de är med på samma lista är i och för sig en sak de har gemensamt, men det förklarar inte varför de är på just samma lista. Jag undrar helt enkelt vad det är som gör att just dessa betraktas annorlunda när det gäller avrådan att resa dit.
Jo, men t.ex. Thailand har ju kraftigt ökande smittspridning, och Australien har legat väldigt lågt sedan lång tid tillbaka. Jag är genuint nyfiken på hur UD/EU resonerar och vilka kriterier de går efter.Ok, det framgick inte så tydligt men jag hoppas det finns tydliga kriterier för listan. Några av länderna är ju uppenbart såna med väldigt låga antal smittade.
Så här står det i pressmeddelandet efter rådets (= EU-ländernas ministrars) beslut i torsdags:Jo, men t.ex. Thailand har ju kraftigt ökande smittspridning, och Australien har legat väldigt lågt sedan lång tid tillbaka. Jag är genuint nyfiken på hur UD/EU resonerar och vilka kriterier de går efter.
Det är ju svårt nog att åka dit även för australiensare!Lite ironiskt med Australien eftersom att det är nästan omöjligt att åka dit nu för icke-australiensare.
Qantas har börjat med lite specialflygningar på uppdrag av australiens regering, tex från Istanbul i helgen.Det är ju svårt nog att åka dit även för australiensare!
Gäller att du kommer från rätt ställe dock. Har du som australiensare varit i Indien de senaste veckorna och åker hem, så kan det bli finkan...Qantas har börjat med lite specialflygningar på uppdrag av australiens regering, tex från Istanbul i helgen.