Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Det ska bli intressant att se hur nu styrelsen hanterar frågan. Avveckling? Fortsatt drift i SAS? Fortsatt drift i SAS Finlands regi?

Det ska bli intressant att se hur nu styrelsen hanterar frågan. Avveckling? Fortsatt drift i SAS? Fortsatt drift i SAS Finlands regi?

Blir ett jäkla antiklimax som styrelsen beslutar att avtalen sammanlagt inte lever upp till sparkraven. Jag undrar hur aktien reagerade? Någon som har snabbare uppdatering än ekonomiblaskornas hemsidor?

Blir ett jäkla antiklimax som styrelsen beslutar att avtalen sammanlagt inte lever upp till sparkraven. Jag undrar hur aktien reagerade? Någon som har snabbare uppdatering än ekonomiblaskornas hemsidor?

Aktien upp en 25 öre eller så (7:00 -> 7:25) sedan nyheten att CAU skrivit på kom ut. Det var väl hyfsat inräknat från i förmiddags att de skulle komma fram till en lösning till slut.

Aktien upp en 25 öre eller så (7:00 -> 7:25) sedan nyheten att CAU skrivit på kom ut. Det var väl hyfsat inräknat från i förmiddags att de skulle komma fram till en lösning till slut.

Mjo. Glädjande för de som tog chansen och köpte under förra veckan. Jag tror dock inte att det gör någon större skillnad för farsgubben min som köpte in sig när aktien låg på sisådär 250kr :p

Kan det finnas en risk i att det blir strejker eller maskningsaktioner som en protest framöver?

Aktioner vet jag inte, men SAS personal blir nog väldigt lätt och ofta krasslig i framtiden, om det står mellan övertid eller ej så blir det "ej", frikostiga med egen tidsredovisning (om de nu har sådan) etc...finns ju många sätt att krångla på. Jag tror det är långt fler än CAU och annat hardcorefolk som överväger sådana "åtgärder". Anpassa insatsen till lönen, som man brukar säga. Att de sedan kanske haft det för bra under många år spelar ingen roll i det här avseendet.

Toppen