Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Fick nu en andra ändring för dagen på min resa till Island.

KEF-OSL blev ändrad från 737-800 till 737-700 (winglets) men mittenraden är fortfarande valbar.
OSL-ARN blev ändrat från A320neo till 737-700 och mittenraden går inte att boka längre
Island öppnar ju upp för vaccinerade, en vårdarbetande bekant som är vaccinerad har redan varit där, så efterfrågan borde öka på resor dit i sommar.

Min bokning till MUC i mitten av MAJ hann inte ens ändras från A320N till B737-700. De ställde in allt bara och boka om utresan bara till en flight 2 dagar senare via CPH istället för direkt och hemresan var bara inställd utan alternativ då SAS inte har något hem från MUC kommande veckan. Blir att ställa in hela resan och be om baspoäng, vilket jag hoppas fungerar.

Min bokning till MUC i mitten av MAJ hann inte ens ändras från A320N till B737-700. De ställde in allt bara och boka om utresan bara till en flight 2 dagar senare via CPH istället för direkt och hemresan var bara inställd utan alternativ då SAS inte har något hem från MUC kommande veckan. Blir att ställa in hela resan och be om baspoäng, vilket jag hoppas fungerar.
Trist läge. Det är tyvärr inte baspoäng som erbjuds utan statuspoäng. Dvs de hjälper att nå högre nivåer men saknar värde utöver det.

Lite nostalgi ikväll. Längesedan jag flög med en riktig gammal -700 orginalmaskin.

C99BF009-F5AA-4E64-93AA-50C8078DE0BD.jpeg

Hobbyaktig winglet jämfört med nyare modeller.

E5C62A8C-5E8E-4594-A451-22624B777058.jpeg

En känd gammal vy från 1A. Seatblock också i vanlig ordning.

C56EA4F2-78E1-4664-9320-25799E2D906B.jpeg

Även med gamla stolen,

Jag hade glömt hur mycket bättre NEO faktiskt är, både med interiör och ljudvolym. T ex Bose hjälper!

4x:ar & 3x:ar denna vecka med hotell och flights så det var ändå nostalgiskt och roligt att få flyga med denna gamla spökmaskin som alltså finns på riktigt. Kul jämförelse också med 737-700 direkt efter NEO på dagens första leg. :)

Last edited:
Ska man vara riktigt korrekt så får man ju baspoäng för själva "resan" men de extra 3x är statuspoäng :cool:
Precis!
Jag menade att jag tycker att @simon_says91 ska begära baspoäng, men i värsta fall blir det endast statuspoäng x1 förmående inställda resan. Vilket på sätt och vis är generöst av SAS men ändå ganska snopet för resenären när det är en x4-kampanj igång. Och för de som redan är Diamond saknar det värde.

Brorsans Malagaflight i augusti ställdes också bara in, utan att ändras från A320neo först, trendbrott?
Kom det någon info från SAS, SMS och Mail?
Kan vara ett nytt sätt att inte sätta in 737-700.

Jag har fått en bokning från CPH till ARN i början av maj, återigen är det en A320 neo efter att i några veckor har varit en A319, senare i maj är det fortfarande en A139 på samma sträcka.

Kom det någon info från SAS, SMS och Mail?
Kan vara ett nytt sätt att inte sätta in 737-700.

Jag har fått en bokning från CPH till ARN i början av maj, återigen är det en A320 neo efter att i några veckor har varit en A319, senare i maj är det fortfarande en A139 på samma sträcka.
Svar nej, det har inte informerat mig om något här.

Precis!
Jag menade att jag tycker att @simon_says91 ska begära baspoäng, men i värsta fall blir det endast statuspoäng x1 förmående inställda resan. Vilket på sätt och vis är generöst av SAS men ändå ganska snopet för resenären när det är en x4-kampanj igång. Och för de som redan är Diamond saknar det värde.

Just det jag skrivit till Diamond-mailen. Jag skriver att jag är införstådd och kan acceptera att jag inte får spenderingsbara poäng utan är mest intresserad av baspoäng då dessa är viktigast för mig. Jag nämner även att jag räknat med att göra resan och då dunka in x4 poäng.

Får väl se vad de svarar, om de svarar innan helgen. Resan är körd oavsett då de inte bokar om till LH så kommer jag få boka av allt med SAS och eventuellt boka nya biljetter på LH eller annat bolag.

Toppen