Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sannolikt inte men jag är inte hundra.
När du bokar av en resenär är det (väl?) att likställa med en ombokning, kanske t.o.m. en avbokning/ny bokning. Risken är då att:
•award-biljetten försvinner
•ogiltig voucher försvinner
•ogiltiga poäng försvinner


Ja det blir nog svårt. Får ringa in i kundtjänsten att se hur detta hade fungerat.

Tackar för svaret.
 
Jag har tänkt boka 4 resor med 2st 2-4-1 och just nu finns det inga returresor.

Om jag bokar enkelresor via weben själv, kan jag senare även lägga till returresa via web eller måste man ringa in? Dvs kan jag undvika extra kostnaden?
 
Jag har tänkt boka 4 resor med 2st 2-4-1 och just nu finns det inga returresor.

Om jag bokar enkelresor via weben själv, kan jag senare även lägga till returresa via web eller måste man ringa in? Dvs kan jag undvika extra kostnaden?
Du måste ringa in om du vill ändra från en enkelresa till tur och retur.
 
Nu när jag väl skulle boka så fick jag boka 2 personer först på ena bokningen och den första vouchern och sen 2 på den andra. Och i detta fall fanns det dummy awardresor hemåt.

Kan tillägga att när jag gjorde den andra bokningen (den där jag själv inte stod med som resenär) så klagade systemet på ogiltigt bonusnummer. Ringde till Talinn och fick rådet att ta bort vald plats på flyg och det löste problemet.
 
Det har kanske besvarats tidigare, men hittar det inte just nu.

Visst kan man ändra en bonusresa bokad med MC Premium (Flyga C för Go-pris) och lägga på en 2-4-1 voucher istället? Ser ni någon nackdel att göra det?

Vouchern existerade vid bokningstillfället och jag tänkte "spara" 20K poäng och betala 100K istället för 120K för ett par framtida SAS-resor genom att använda vouchers som är giltiga till imorgon.
 
Det har kanske besvarats tidigare, men hittar det inte just nu.

Visst kan man ändra en bonusresa bokad med MC Premium (Flyga C för Go-pris) och lägga på en 2-4-1 voucher istället? Ser ni någon nackdel att göra det?

Vouchern existerade vid bokningstillfället och jag tänkte "spara" 20K poäng och betala 100K istället för 120K för ett par framtida SAS-resor genom att använda vouchers som är giltiga till imorgon.
Normalt går det bra, men man kan stöta på patrull om det är en "gammal" bokning och att de då inte vill göra det. Men säg att du bokade detta inatt vid släpp vid midnatt och idag på morgonen vill ändra och lägga till voucher så ska det inte vara några problem. Om du gjorde bokningen för 6 månader sedan så finns de risk att de nekar.
 
Det har kanske besvarats tidigare, men hittar det inte just nu.

Visst kan man ändra en bonusresa bokad med MC Premium (Flyga C för Go-pris) och lägga på en 2-4-1 voucher istället? Ser ni någon nackdel att göra det?

Vouchern existerade vid bokningstillfället och jag tänkte "spara" 20K poäng och betala 100K istället för 120K för ett par framtida SAS-resor genom att använda vouchers som är giltiga till imorgon.

Det går alldeles utmärkt. Hittar du inget annat att boka för dina vouchers, så gör som du har tänkt så sparar du iaf 20K.

Normalt går det bra, men man kan stöta på patrull om det är en "gammal" bokning och att de då inte vill göra det. Men säg att du bokade detta inatt vid släpp vid midnatt och idag på morgonen vill ändra och lägga till voucher så ska det inte vara några problem. Om du gjorde bokningen för 6 månader sedan så finns de risk att de nekar.

Hade en bokning från i November som jag häromdagen applicerade en voucher på då jag gick bet på att hitta några flighter som stämde för mig i februari. Var inga problem. Poängen kom tillbaka (20K) och rätt voucher är använd.
 
Det här med utställd biljett:
1. Hur vet man att det är gjort?
2. Om man gör en ändring på en biljetterad, hur vet man då att den är utställd igen?
3 kan det stå comfirmed även om den inte är biljetterad?
4. Vad är det egentligen som görs bakom kulisserna när det dröjer länge innan folk får biljetterat?
 
Det här med utställd biljett:
1. Hur vet man att det är gjort?
2. Om man gör en ändring på en biljetterad, hur vet man då att den är utställd igen?
3 kan det stå comfirmed även om den inte är biljetterad?
4. Vad är det egentligen som görs bakom kulisserna när det dröjer länge innan folk får biljetterat?

1. Du har ett biljettnummer och ett kvitto i din mail. PDF dokument är det vanliga från SAS
2. Du har ett nytt biljettnummer som du jämför med det gamla
3. Ja
4. Det verkar som vissa agenter inte vet hur man utfärdar biljetter i systemet. Gissningsvis så behövs det en del kunskap för en komplex Eurobonusbokning och alla verkar inte kunna detta eller att systemet inte räknar rätt skatter/avgifter så man skickar detta till specialister. Det händer mig rätt ofta med andra bolag också som t.ex. American, United men också British Airways.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen