Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte ringa nästa vecka och boka en resa till Boston, brukar det vara lång kötid på telefonen?
Inte mycket. När jag ringt strax efter 9 kommer man fram i princip direkt. Det är ju vecka när många förlängda vouchers snart går ut så möjligt att det kan påverka lite.

Det är ju här jag blir förbannad. Fick ett helt annat besked för 10 dagar sedan. Beskedet var en ändring, även om det bara var en uppgradering, och sedan hade man bränt alla chanser till ändring av sin bokning.
Ring igen till du får ”rätt agent” om du vill göra fler ändringar.
Och idag gick det alldeles utmärkt att uppgradera. Konsekvent inkonsekventa... Men han som jag talade med idag var trevlig och snabb och verkade veta vad han gjorde i alla fall.

Upptäckte idag av en slump när jag pratade med SAS i ett annat ärende att vår utresa GOT - FRA var avbokad på vår väg vidare till New York. Agenten var snabb att hitta en annan utresa åt oss som iofs fungerar men jag är inte helt nöjd nu i efterhand. Om jag ringer in imorgon inom 24 tim tror ni jag kan få ändra då utan att behöva betala ändringsavgiften?

Sjukt missnöjd!
Hade en 2-4-1 bonusresa bokad med swiss, ett stopp, bra tider.
Swiss flyttade flyget en dag, vilket inte var några problem, men när jag tittade på sas hemsida så låg både ut och hemresa på samma leg i bokningen... Ringer kundtjänst och de säger att allt är som det ska. Två veckor senare tar swiss bort min resa, på grund av detta felet.

Sas kundtjänst tycker att det är swiss fel och tycker inte att de har gjort något fel.

Men de kunde erbjuda en ny resa med två stop och på två dagar dit och 20h längre resa på vägen hem.

Det verkar som att det säkra kortet just nu är att främst bara boka SAS Award. Många rörliga delar med *A-Award nu som strular och i takt med att världen öppnar upp så kommer det bli mer ändringar i all rutter.

Någon som vet om det går att boka en 2-4-1 för två personer och senare eventuellt avboka för ena personen och få tillbaka poängen. Men slutföra med den kvarvarande personen på bokningen?

Planerar en 2-4-1 men inte säkert att båda av oss kan åka.

Någon som vet om det går att boka en 2-4-1 för två personer och senare eventuellt avboka för ena personen och få tillbaka poängen. Men slutföra med den kvarvarande personen på bokningen?

Planerar en 2-4-1 men inte säkert att båda av oss kan åka.
Sannolikt inte men jag är inte hundra.
När du bokar av en resenär är det (väl?) att likställa med en ombokning, kanske t.o.m. en avbokning/ny bokning. Risken är då att:
•award-biljetten försvinner
•ogiltig voucher försvinner
•ogiltiga poäng försvinner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen