Homer
Medlem
Vi som gjorde väntar nu på återbäringen![]()
Det tackar du väl nej till i enlighet med vad du skrev tidigare?
Just nu skulle jag kunna tänka mig att avstå mitt ersättningsanspråk från den här strejken mot att SAS och Eurobonus överlever![]()
Vi som gjorde väntar nu på återbäringen![]()
Just nu skulle jag kunna tänka mig att avstå mitt ersättningsanspråk från den här strejken mot att SAS och Eurobonus överlever![]()
Vi ska komma ihåg att det inte går att framföra några nya krav till SAS p.g.a. det här. Ett krav på ersättning enligt EU-förordningen för en inställd flygning ska göras inom 2 månader enligt en dom från svenska Högsta domstolen för några år sedan. Så om någon blev drabbad av den här strejken 2019 men inte framförde något krav så är det för sent nu.
Kommer shoppa nya flighter för stålarna.Det tackar du väl nej till i enlighet med vad du skrev tidigare?
Tror avtalet är bra för bägge parter just nu med rådande omständigheter, med ersättningskrav av (pandemi, strejk....) etc...SAS har tydligen sagt upp avtalet som skrevs 2019 med piloterna efter strejken. Förhandlingarna har pågått och de har nu skrivit på ett nytt ettårsavtal.
SAS og pilotene har blitt enige om ny avtale: Frasier seg lønnsøkning i 2021 – E24
SAS og piloterne enige om nye overenskomst - CHECK-IN.dk
Skriv tillbaka och begär omprövning med hänvisning till domen!Nån som vet om detta innebär att man har rätt till ersättning nu? Fick nej just då (maj 2019) men skulle gärna "öppna upp" ärendet igen...
Jag skulle gissa att det öppnar upp för att få beslut från ARN omprövade.Nån som vet om detta innebär att man har rätt till ersättning nu? Fick nej just då (maj 2019) men skulle gärna "öppna upp" ärendet igen...