F
Fredrik
Guest
ante_77 skrev:Där ser jag inga som helst problem.De flesta familjer gör nog av med 300k/år och skulle man dessutom köra med att betala räkningar med sitt Amex så är man fort i mål med två vouchers.För min egen del (och säkert många andra) så är det ekonomibiljetter som det flyga på och min diamond status baserar sig enbart på legs.90 legs blir inte ens 30.000p och egenhändigt producerade poäng är långt mycket mer än så.En uppgradering av Amex-kortet ger fler poäng än ”ass in seat” under ett helt år.Det är ju nästan så att Coop genererar fler poäng än själva resandet.En ekonomiresa till Japan genererar enorma poäng i jämförelse med de flyg de flesta åker i tjänsten.....tror jag.Klicka för att utvidga...
Enligt SCB var hushållens medianinkomst efter skatt 265 000 2018.
Jane Insane skrev:Det är ju bara att skicka Skatteverket länken till BC100 000-tals poäng på hyrbilar, reflexvästar, värvningskampanjer på alla möjliga kort, dubbel-, trippel-, kvadruppeldippar hit och dit, lägenhetsvärderingar och elabonnemang och glasögon och allt möjligt. Man behöver verkligen inte vara någon miljonär för att tjäna in 300 000 eurobonuspoäng 100% ärligt privat.Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:Gör man ett antal långflygningar per år i C/F och köper dessa när det kampanj t ex dubbla poäng är det inte så svårt/dyrt att komma upp i många poäng. Hoppar man sedan på andra kampanjer typ Avis så går det än lättare.1997 tog jag till en kampanj med TAP en helg och flög OSL-LIS-BOS-LIS-OSL i bussines för 6500kr och fick 20K EB-poäng.Klicka för att utvidga...
Visst, men det är ju vad du sannolikt behöver förklara och leda i bevis.
Ni alla tre sätter direkt igång och försöker förklar varför det är plausiblet att ni tjänat ihop tillräckligt med poäng. Jag är inte övertygad om att sånt här är bekant för Skatteverkets handläggare och det är precis därför jag menar att det finns saker att leda i bevis.
Glöm inte att deras utgångspunkt är Diamantkort dvs folk som reser mycket. De har inte frågat efter de som tjänat mest poäng.