EBD_Hakan
Medlem
Det verkar ju inte bättre än att J-klass inte finns på mina datum längre, så därmed är jag körd på denna deal för just den här resan då jag har vissa datum jag tänkt hänga med familj i Florida. Resten av familjer är inte knäppa som jag så de är naturligtvis inbokade sedan länge ;-)Hade du kollat alla segment innan du ringde? Att det fanns platser i exakta bokningsklasser?
Annars kommer detta vara en ganska svår uppgift. När jag bokade min förra året för 2 + INF hade jag alla flighter, både Plan A, B och C redo. På hemresan behövde vi direkt gå till Plan B då både FLL-EWR och MIA-EWR visade plats i Z-klass på United som ”Possible” men systemet bokade oss automatisk till E-klass. Det blev FLL-IAD-LGA istället med UA P-klass.
Min tips är att du kommer behöva göra allt jobb själv och inte lägga över detta på SAS. Det kommer sluta i tårar. ExpertFlyer är ett måste i en sådan situation.
Eftersom SAS inte kommer ta ut en telefonavgift skulle inte jag boka via en obskyr OTA som tar betalt i USD. Däremot skulle evt Google Flights leda till en bokning via United.com eller faktisk SAS.se beroende av komplexiteten. Jag använder nu uteslutande Google Flights och ExpertFlyer för alla mina komplexa bokningar och jag har fimpat ITA Matrix så länge United eller American är inkluderade.
Lutar åt att jag kör BA/AA C/F revenue direkt till Miami istället, och kanske siktar in mig på att nyttja denna deal i sommar för några dagar i San Diego i kombination med Miami
När jag var i telefon med SAS igår så frågade jag om agenten ville ha koden för fare basis men han ville bara knappa in ruttena, hur brukar det vanligtvis fungera? Är Amadeus smart på så sätt att rätt basis kommer upp med automatik för agenten eller behöver jag ge dem den informationen?
Jag har inte hittat någon webbaserad OTA jag kan använda för att söka då jag har 6 legs planerade (ARN-EWR/JFK-LAX-MIA-LAX-JFK/EWR-ARN) och alla jag kollat på som t.ex Google, Expedia etc kan max hantera 5.